معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع مدیران شتابدهنده‌ها و استارت آپ‌های کارخانه نواوری و صنایع خلاق امپر گفت: این مجموعه با توجه به توان بالا و استعدادها می‌تواند پایگاهی برای بهره‌مندی و حضور دانشجویان دوره دکتری و پسادکتری باشد.

به گزارش جارچی اخبار، پیمان صالحی در بازدید از دستاوردها و توانمندی های کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر با اشاره به اهمیت حوزه‌های فعالیت این مجموعه و بازیگران این حوزه ها افزود: با شناسایی صحیح نیازمندهای جامعه و بررسی حجم بازار می توان گام های موثری در کاهش هرچه بیشتر شکاف ‌موجود بین دو بخش صنعت و دانشگاه برداشت.

وی در این بازدید که با حضور صمد نژاد ابراهیمی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم همراه بود، گفت: برای مثال در حوزه تجهیزات پزشکی، حوزه خوراک دام و یا هوشمندسازی با توجه رشد این صنایع، چالش‌های زیادی وجود دارد که می توان به آنها ورود کرد.

 

صالحی اظهارکرد: گستردگی حوزه‌های فعالیت کارخانه نوآوری آمپر با وجود متخصصان متعدد و در کنار بدنه جوان، متخصص و باانگیزه باعث می شود تا بستر لازم فعالیت های فراهم شود.

وی با اشاره به وجود منتورها وتوانمندی شتابدهنده های کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر، پیشنهاد بهره مندی از پستداک های صنعتی و دوره های پسادکتری در امپر را ارائه داد و از حمایت و پشتیبانی وزارت علوم از این مهم به منظور جذب ونگهداشت نیروی انسانی خبر داد.

 

دبیرکل شورای عتف با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان (ماده ۱۳) و استفاده از این ظرفیت برای شرکت های بزرگی چون هلدینگ رایزکو، این مهم را منجر به اتفاقات خوبی در همکاری صنعت با دانشگاه دانست.

وی با اشاره به توان و قابلیت کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر اظهار امیدواری کرد، تعامل بین کارخانه های نوآوری و دانشگاه ها منشاء اثر برای کشور باشد.

 

به نقل از روابط عمومی کارخانه نوآوری آمپر، پرویرکرمی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این مجموعه نیز در این نشست ضمن معرفی بخش های مختلف این مجموعه به دستاوردها و توانمندی‌های استارت آپ های حاضر در زمینه هوشمند سازی، حمل ونقل، خودرو، سلامت و امنیت غذایی، ای تی و فناوری های نرم اشاره کرد و از آمادگی آمپر برای پیوند و ارتباط هرچه بهتر و بیشتر صنعت و دانشگاه خبر داد.

کارخانه نواوری وصنایع خلاق آمپر در فضایی به وسعت ۱۰ هزار متر و در دوسوله مجزا هرسوله دو هزارمتربع و در سه حوزه حمل ونقل، سلامت وسالمندی، ای تی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی و فب لب تخصصی بعنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو درحال فعالیت است.