پیشکسوت فوتبال پرسپولیس بر این باور است که به دلیل عدم توجه مدیران به رده‌های پایه و آکادمی‌ها،‌ شاهد افزایش نجومی و فضایی قیمت برخی بازیکنان هستیم.

به گزارش جارچی اخبار، محمود کلهر  در واکنش به شرایط این روزهای پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات اظهار کرد: پرسپولیس نفرات خوبی را در این فصل جذب کرد اما اگر شرایط برای ماندن عیسی‌آل‌کثیر هم فراهم می‌شد، وضعیت این تیم مطلوب‌تر بود. از سویی دیگر سیامک نعمتی هم می‌توانست به تیم کمک کند اما روند کار به شکلی پیش رفت که او از جمع سرخ‌پوشان تهرانی خارج شد و باید دید در ادامه روند نقل‌وانتقالات باشگاه چگونه پیش خواهد رفت.

کلهر افزود: پرسپولیس در خط حمله با توجه به رفتن آل‌کثیر نیازمند یک مهاجم خوب و گلزن است تا مشکلی در لیگ برتر و آسیا نداشته باشد، البته بازیکنانی داریم که می‌توانند این معضل را حل کنند و باید برای این پست تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی یادآور شد: نکته مهم دیگر در تیم بزرگی چون پرسپولیس این است که نباید بازیکنان زیادی را به خدمت گرفت و در پست‌های مختلف ترافیک ایجاد کرد چرا که این کار باعث بروز حاشیه و تنش در تیم می‌شود و می‌تواند روند کار را دچار اختلال کند. به نظر من پرسپولیس با همان نفراتی که در سال قبل در اختیار داشت و ترمیم در چند پست، مشکلی در ادامه روند موفقیت‌های خود نداشت و ندارد و می‌تواند با همین بضاعت هم در آسیا هم به میدان برود.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره عدم حضور کریم باقری در جمع پرسپولیسی‌ها گفت: او از چهره‌های تکرار نشدنی پرسپولیس است، همه بازیکنان ضمن احترامی که به او می‌گذارند از این ستاره سرخ‌پوشان حرف‌شنوی بسیاری دارند و حرف او را قبول دارند. حضور او وزن نیمکت پرسپولیس را دوچندان می‌کند و باید شرایط حضور دوباره او در این تیم مدیریت شود.

کلهر که در باشگاه شباب‌الاهلی امارات به آموزش استعدادهای فوتبالی مشغول است، ادامه داد: تنها راه برون‌رفت فوتبال ما از شرایط کنونی این است که مدیران فوتبالی در راس کار قرار گیرند و با تاکید و توجه به رده‌های پایه و آکادمی‌های فوتبال به معنای واقعی اجازه ظهور و پرورش استعدادها را بدهند. مهدی طارمی از کجا فوتبالش را آغاز کرد و امروز کجاست؟‌ طارمی‌ها در ایران کم نیستند و فقط باید به آنها توجه داشت و اجازه داد تا در فضایی سالم رشد کنند. همین بازیکنان آینده‌دار در فوتبال رشد کرده و می‌توانند چرخه اقتصادی فوتبال ایران و باشگاه‌ها را به خوبی بچرخانند و نباید این فرصت‌ها را به راحتی از دست داد.

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس ادامه داد: متاسفانه عدم رعایت همین موارد ساده اما پراهمیت باعث شده قیمت برخی بازیکنان به شکلی کاذب رشد کرده و شاهد مبالغ نجومی و فضایی در لیگ ایران باشیم. برخی از بازیکنان مبالغی را درخواست می‌کنند که به هیچ عنوان در حد و اندازه‌ آنها نیست اما از سوء‌مدیریت‌های فوتبالی بهره برده و نهایت استفاده را می‌برند. از سویی دیگر برخی ستاره‌ها هم به دلیل عملکرد خوب با پیشنهادهای بالایی مواجه می‌شوند که این طبیعی است و در فوتبال حرفه‌ای بازیکنی که ارزش داشته باشد وارد این چرخه می‌شود.