مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام از پرداخت بیش از ۲۷ میلیارد ریال پاداش صرفه‌جویی و همکاری به مشترکان خانگی برق این استان در خردادماه سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار،ولی‌الله ناصری ظهار داشت: بیشترین میزان پاداش صرفه‌جویی به لحاظ ریالی مربوط به شهرستان گرمسیری دهلران و بیشترین میزان پاداش مشترکان نیز مربوط به شهرستان ایلام با ۲۰ هزار مشترک بوده است.

وی با بیان اینکه بالاترین مبلغ قبوض پاداش صرفه‌جویی مشترکان با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مربوط به شهرستان دهلران است، افزود: در مجموع و در سطح استان ۵۰ هزار مشترک از مزایای کاهش مصرف برق برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در خصوص راهکارهای اجرایی برای کاهش مصرف برق، برخورداری ۵۰ هزار مشترک از مزایای کاهش مصرف برق در ایلام، عبور از شرایط اضطراری برای پایداری شبکه و جلوگیری از قطعی برق در اوج گرمای تابستان، یادآور شد: مشترکان می‌توانند از طرح ۲۰=۱ به این معنی که ،اگر به اندازه یک کیلووات ساعت کاهش مصرف در الگوی مصرف انجام شود تا ۲۰ برابر تعرفه به همشهریان پاداش داده می‌شود.

ناصری بیان کرد: از خردادماه سالجاری تا کنون حدود ۵۰ هزار مشترک استان از این طرح برخوردار شدند و امیدواریم مشترکان خانگی بتوانند از این طرح بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در بعضی قبوض از ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان نیز پاداش اعمال می‌شود، توصیه کرد: مردم با کاهش مصرف و پیوستن به خوش مصرف‌ها، از طرح پاداش ۲۰=۱ بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام اضافه کرد: با توجه به فصل گرم سال و روزهایی که درجه حرارت گرما بالاست، می‌طلبد که بارهای سرمایشی مدیریت شوند و کولرهای گازی معمولا روی دمای آسایش ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم شوند و کولر آبی هم روی دور کند کار کند، ضمن اینکه در ساعات پیک (از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲شب) از وسایل برقی برای کارهای غیرضروری استفاده نشود.