مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: کل مصوبات سفر رییس جمهور به استان در زمینه اعتبارات عمرانی بهزیستی ۵۵۰ میلیارد ریال بود که ۳۰۰ میلیارد ریال آن محقق شده است.

به گزارش جارچی اخبار، پروین محمد پوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در جریان زلزله خوی نیز ۵۲۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی از طریق بهزیستی جمع‌آوری و به مددجویان این منطقه ارائه شد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد ریال نیز از طریق یونیسف به بهزیستی استان اهدا شده‌ است، اظهار کرد: این حمایت‌ها همچنان ادامه دارد و منتظر پرداخت فاز بعدی این کمک‌ها هستیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال نیز برای ساخت مسکن معلولان و ایتام از وزارت نفت اخذ شده‌است که ۱۰۰ میلیارد ریال آن وارد حساب سازمان و هزینه شده و ۵۰ میلیارد ریال هم به محض ارائه مستندات پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: برای کمپ ترک اعتیاد زنان هم در خیابان آرامگاه ارومیه ۴۶ میلیارد ریال جذب شده و در حال احداث بوده و با ظرفیت ۱۰۰ نفر در بحث درمان و توانمندسازی زنان فعال خواهد شد.

به گفته وی، در جریان برگزاری میزهای خدمت نیز ۷۰ میلیارد ریال به صورت موردی به مراجعان پرداخت شده‌ است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: بیش از ۱۱۷ میلیارد ریال نیز توسط بنیاد مستضعفان در حمایت از مراکز توانبخشی به صورت بلاعوض در اختیار بهزیستی استان قرار داده شده‌است.

وی اضافه کرد: امسال هم ۱۵۰ میلیارد ریال برای حمایت از مددجویان تکاب، شاهین دژ و خوی توسط این بنیاد و با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی پرداخت شده‌ است.

محمد پوری با اشاره به اینکه افراد پشت نوبتی برای دریافت مستمری در استان در حوزه توانبخشی به صفر رسیده‌ است، گفت: ۱۰ هزار و ۸۷۰ نفر خانواده معلول پشت نوبتی بودند که از امسال به آنان مستمری پرداخت می‌شود.

به گفته وی، از ۹۷ هزار و ۳۴۹ خانوار تحت پوشش ۶۳ هزار و ۴۸۰ خانوار مستمری بگیر هستند