مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: این استان با کمبود پزشک متخصص و پرستار روبرو بوده که برای جبران این مساله اقدام‌هایی انجام شده است.

به گزارش جارچی اخبار، غلامعباس مومنی روز سه شنبه در نشسست خبری با اشاره به پیگیری های مدیریت درمان هرمزگان برای جبران این کمبود، افزود: سازمان تامین اجتماعی تعرفه پرداخت به پزشکان در مراکز درمانی را به صورت پلکانی و براساس عملکرد برای ارتقاء خدمات بهتر بالا برده است.

وی ادامه داد: این ارتقاء تا به بیش از ۲ برابر می‌رسد که از اول فروردین برای پزشکان لحاظ می‌شود.

طرح هرمزگان سالم درحال اجراست

وی گفت: طرح هرمزگان سالم در استان در حال اجرا بوده که همکاران پزشک و پرستار و آزمایشگاه در قالب این طرح در اداره‌هایی خواست کننده مستقر شده و بیماری‌های فشار خون، دیابت، سرطان و سرطا سینه در خانم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: اگر فردی در این بررسی‌ها مشکوک بود کارهای بعدی و تخصصی را انجام می‌شود و همه این خدمات رایگان است، همچنین اردوهای جهادی را هم ادامه می‌دهیم.

مومنی اشاره کرد: یک میلیون و ۶۸۰ هزار مراجعه در سال گذشته به مراکز تامین اجتماعی انجام و ۲ تا سه برابر مراجعه‌ها خدمات داده شد چون هر بیمار ممکن است از چند بخش درمانی استفاده کرده باشد.

وی ابراز کرد: مرکز درمانی تامین اجتماعی در بندرلنگه فعال بوده که درحال ارتقاء دادن آن هستیم، همچنین امید می رود بتوانیم خدمات بهتری به مردم کیش بدهیم.

مومنی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش زمینی در اختیار گذاشته که امیدواریم بتوانیم مجوزهای لازم را دریافت کرده تا درمانگاهی بر روی آن احداث شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: مُصر هستیم ۲ درمانگاه یکی در بندرخمیر و دیگری در پارسیان احداث و با افتتاح آنها خدمات بهتری به مردم دهیم، پلی کلنیک فعال بوده و به مردم خدمات‌دهی دارد.

مومنی ادامه داد: مراکز درمانی این سازمان در جاسک و میناب و رودان فعال بوده و در حال خدمات‌دهی به بیماران هستند که تلاش داریم آنها را ۲ شیفته کنیم و در حاجی آباد هم کارهای احداث درمانگاه درحال انجام بوده که زمینی برای این منظور تحویل گرفته شده است.

وی اضافه کرد: مدیریت درمان تامین اجنتماعی هرمزگان دارای هشت کلینیک و یک مرکز بیمارستانی به نام خلیج فارس در بندرعباس بوده که انشاالله با کمک و اقدام هایی که توسط نمایندگان هرمزگان در مرکز کشور و همکاران ما در پایتخت انجام داده و پیگیری‌های انجام شده بزودی درمانگاه فوق تخصصی در بیمارستان خلیج فارس ایجاد شود.

مومنی افزود: بخش ام آر آی بیمارستان خلیج فارس در سال گذشته ۱۲ هزار نفر خدمت گیرنده داشته که این خدمات از ساعت ۶ بامداد تا ۲۲ به مردم داده و می شود و با توجه به اینکه این دستگاه بسیار پیشرفته بوده احتمال دارد به خاطر استفاده فراوان دچار مشکل‌هایی شود.

وی تاکید کرد: همچنین بخش سی تی اسکن و آزمایشگاه بیمارستان خلیج فارس فعال است اما برای پاسخگویی به نیازهای استان ناکافی است.