مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت:از آذر سال گذشته طرح نوسازی و بازسازی مسکن روستایی  ۴۰۰۰ واحد در دستور کار بنیاد مسکن  ایلام قرار گرفته است

به گزارش جارچی اخبار، «حبیب‌الله محبی»  افزود: ۸۸ واحد طرح نهضت ملی تا پایان امسال به متقاضیان واگذار می‌شود که از این تعداد ۴٠ واحد در بلوار نماز شهر ایلام، ۱۶ واحد در دره شهر و ۳۲ واحد نیز در ایوان در حال احداث است.

وی اظهار کرد: ۷۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان مسکن ملی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان در ۲ سال گذشته پرداخت شده و تاکنون ۲۷۹۹ پروانه احداث و کار ساخت‌وساز ۱۷۰۷ واحد مسکن ملی در شهر ایلام آغاز شده است.

محبی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۶۶۰۷ متقاضی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، تصریح کرد: تعداد عقد قرارداد ۵۳۱۹ مورد بوده و از این تعداد تاکنون کار احداث ۳۸۴۴ واحد اتمام یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام با بیان اینکه سهمیه طرح نهضت ملی تولید مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان در سال‌های ۱۴۰۰_۱۴۰۱ در مجموع ۶۰۰۰ واحد است، ادامه داد: ۸۸ واحد طرح نهضت ملی تا پایان امسال به متقاضیان واگذار می‌شود که از این تعداد ۴٠ واحد در بلوار نماز شهر ایلام، ۱۶ واحد در شهرستان دره شهر و ۳۲ واحد نیز مربوط به شهرستان ایوان است و سایر واحدها نیز با پیشرفت مناسبی در حال ساخت هستند و تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۴٠۳ به متقاضیان واگذار شوند.

محبی تصریح کرد: تاکنون زمین احداث ۳۷۲۴ واحد نهضت ملی تحویل بنیاد مسکن ایلام شده است که از این تعداد ۲۰۹۹ پروانه ساخت دریافت، ۱۶۷۱ واحد جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و عملیات ساخت ۱۷٠۷ واحد نیز آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام یکی از وظایف مهم و اصلی بنیاد مسکن در روستاها را تهیه و اجرای طرح هادی روستایی عنوان و تصریح کرد: تاکنون این طرح در ۶٠ روستای ایلام بر اساس وضعیت موجود به اتمام رسیده و ۳٠٠ روستای دیگر نیز با پیشرفت مناسب فیزیکی در دست اجراست.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به طرح هادی روستایی دارد، ادامه داد: بیشترین عملیات اجرایی این طرح به ترتیب مربوط به شهرستان‌های آبدانان، ایوان و ایلام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت:از آذر سال گذشته طرح نوسازی و بازسازی مسکن روستایی  ۴۰۰۰ واحد در دستور کار بنیاد مسکن  ایلام قرار گرفته است که برای اجرای آن مبلغ ۸٠٠ میلیارد تومان تصویب و از این میزان تاکنون بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد ریال ابلاغ و متقاضیان با سود کارمزد ۵ درصد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام در خصوص ۱۰۸۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن واقع در سایت پارک کوثر شهر ایلام نیز تصریح کرد: فاز اول با ۲۱۶ واحد به پیمان رفته و فازهای بعدی نیز پس از تأیید نقشه توسط نظام مهندسی و صدور پروانه به مناقصه گذاشته می‌شود.