معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: پروژه ارغوان گستر ایلام(واحد پلی پروپیلن) در راستای تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی ایلام احداث شده است که با تکمیل ظرفیت، ۱۵۰ هزار تن پروپیلن تولیدی پتروشیمی ایلام به پلیمر با ارزش پلی پروپیلن تبدیل شود.

به گزارش جارچی اخبار، نشان زاده با بیان اینکه مهمترین حسن اجرای این پروژه در این جغرافیا با توجه به محرومیت استان نگاه اشتغالزایی است، افزود: خوشبختانه از زمان احداث پروژه تا کنون بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مجتمع پتروشیمی و پروژه ارغوان مشغول به کار هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تاکید کرد: سیاست راهبردی مجموعه هلدینگ بر این است که نیروی کار هر مجتمع بومی باشد ولی با توجه به نیاز به بعضی تخصص ها و شغل ها که ممکن است به اندازه کافی در منطقه وجود نداشته باشد، نیاز به تامین نیروی متخصص از نقاط دیگر کشور هستیم، البته این موضوع، تنها شامل استان ایلام نمی شود و هر جا که صنعتی راه اندازی شود، این موضوع در انجا صدق می کند.

نشان زاده با تاکید بر اینکه وجود شرکت ها و صنعت علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد و گردش مالی و پولی در بانک های استان می شود تصریح کرد: همچنین باعث ایجاد صنایع تکمیلی مرتبط با آن در حوزه‌ی خدمات اعم از پیمانکار فضای سبز، خدمات، غذا و تعمیرات در سطح شهرستان می شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم بخش صنعت در حوزه مسکن، درمان و بهداشت منشأ خدمات و ایجاد رفاه در استان باشد، گفت: در مدیریت جدید گروه خلیج فارس یک تحرک و پویایی در تمام ارکان پروژه ها و مجتمع ها ایجاد شد و پروژه ی ایلام از نظر تامین نیازهای مجتمع، تامین مالی و پیشرفت برابر با پنج سال گذشته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیان کرد: انتظار می رود با توجه به تحرک وسرعت پروژه به خوبی جهت تزریق امید به جامعه اطلاع رسانی شود.

نشان زاده اضافه کرد: در حوزه محیط زیست و ایمنی تلاش شده که حداکثر سازگاری صنعت با طبیعت ایجاد شود و با سازگاری و در کنار هم سبب رونق و عمران و آبادی و رفاه در منطقه شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مسئولیت های اجتماعی در بخش صنعت پتروشیمی افزود: به فراخور در آمد شرکت ها، تکمیل پروژه ها و به تولید رساندن شرکت که بتوانند حداقل هزینه های خود را کسب کنند در حوزه های مختلفی چون زیست محیطی، آموزشی، رفاهی و غیره در سطح کلان تصمیماتی گرفته می شود.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع در مسئولیت های اجتماعی اتفاق خوبی افتاده است و سیستم های اندازه گیری آلودگی هوا راه اندازی شده که اطمینان خاطر برای مردم ایجاد شود که هیچ گونه آلایندگی متوجه منطقه نخواهد شد.