رئیس فدراسیون جودو با بیان اینکه سیدحمید سجادی زحمات زیادی را متحمل شد اما برخی کارش را خراب کردند، گفت: نباید در ورزش به گونه‌ای رفتار کنیم که وقتی رفتیم همه از خوشحالی شیرینی پخش کنند.

به گزارش جارچی اخبار، آرش میراسماعیلی که در مراسم تودیع سیدحمید سجادی و معارفه کیومرث هاشمی در محل وزارت ورزش و جوانان حاضر شده بود در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: باید به سجادی خسته نباشید و خداقوت گفت. انتخاب او از سوی رئیس جمهور برای وزارت ورزش به حق بود، چون سجادی فردی قهرمان، دارای تحصیلات عالی و ورزشی بود.

وی افزود: تمامی جامعه ورزش از انتخاب سجادی حمایت کردند و خوشحال شدیم؛ اما اکنون متاسف هستیم از این بابت که شاید عملکرد برخی که اطراف سجادی بودند در وزارتخانه خوب نبود. سجادی خیلی زحمت کشید اما برخی کارش را خراب کردند. همه ما حامی سجادی بودیم اما آسیب‌ها و جنجال‌ها در معاونت قهرمانی موجب موضع‌گیری مجلس شد. در واقع امروز به دلیل رفتن سجادی روز بدی برای ورزش بود و از سوی دیگر با آمدن کیومرث هاشمی اتفاق خوبی رخ داد.

میراسماعیلی تصریح کرد: از انتصاب هاشمی خوشحالیم و همه ما همیشه دوست داریم فردی که در وزارت ورزش حضور دارد، ورزشی باشد. کیومرث هاشمی، انتخاب دوم رئیس جمهور بود. او خاک ورزش را خورده، استخوان خرد کرده ورزش و نامی آشنا برای اهالی ورزش است. کمتر از ۲ ماه دیگر بازی‌های آسیایی را داریم و پس از آن هم المپیک در پیش است. کار بسیار سخت است و فدراسیون‌ها نیاز به حمایت دارند.

وی در خصوص صحبت‌های امروز معاون قهرمانی وزارت ورزش که گفته بود از نظر وزارتخانه هنوز نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون جودو است، تصریح کرد: فکر می‌کنم آدم وقتی می‌رود، باید اسم نیکی از خودش به جا بگذارد. همیشه برای خودم دعا می‌کنم اگر قرار است میزی را ترک کرده یا از جایگاهی بروم، چشمان پشت سر من اشکی باشد نه خوشحال و برای این اتفاق شیرینی پخش کنند.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: گردن من از مو باریک‌تر بود. با یک رای قضایی و یک شکایت خصوصی از کار تعلیق شدم و به این رای احترام گذاشتم. همه دیدند سکوت کردم و در این قضیه مطیع بودم اما با یک دستور اکید قضایی مبنی بر اینکه رفع تعلیق شده و باید به کار خود بازگردم، آمدم.

وی عنوان کرد: پولادگر هنوز به تکواندو چشم دارد و این خیلی بد است. برای مقامی که به عنوان معاونت وزارت ورزش باید به یک چشم به همه رشته‌ها نگاه کند، خوب نیست با یک سری قهرمانانی که جایگاه و تخصص‌شان در یک فدراسیون است، بد باشیم. ما خاک ورزش را خورده‌ایم و به آن نچسبیده‌ایم. همه رفتار او با هادی ساعی که به ریاست فدراسیون تکواندو رسیده است دیدیم. باید قبول کنیم یک قهرمان، تحصیلکرده و افتخار ورزش ایران به تکواندو آمده اما رفتارهای پولادگر با ساعی خوب نیست.

میراسماعیلی در خصوص اینکه اتوماسیون اداری فدراسیون هنوز در اختیار پریچهره است، گفت: این موضوع با تدبیر کیومرث هاشمی قطعا حل خواهد شد. روز گذشته اعضای مجمع به من محبت داشته و ۴۸ نفر از آنها در نامه‌ای رسمی مهر تاییدی بر ریاست مجدد من زدند. مجمع بالاترین رکن هر فدراسیون است و پولادگر و هیچ شخص دیگری نمی‌تواند به تصمیم مجمع ورود کند. تا الان هم اگر مجامع بین‌المللی ورود نکردند و حساسیتی ایجاد نشده‌ به این خاطر است که من نخواستم و دوست ندارم چنین اتفاقی بیفتد.

وی گفت: همه خوشحالیم که اهالی ورزش مسئولیت وزارتخانه را برعهده می‌گیرند. چند سال پیش که ورزشکار بودم، رئیس وقت سارمان تربیت‌بدنی در چمن اکادمی ملی المپیک من را دید و گفت آقای ساعی حالت چطور است! این‌ها خوب نبود که خوشبختانه اکنون رئیس جمهور افراد ورزشی را به راس کار آورده است.