فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش از ظهر امروز در جنگل‌های دست کاشت سوزنی برگ روستای آق‌قمیش شهرستان گالیکش شعله گرفت و در حال گسترش است.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ عیسی گلبینی‌مفرد روز پنجشنبه سخت‌ترین نوع آتش سوزی را مربوط به درختان سوزنی برگ دانست و اظهارکرد: علاوه بر نیروهای منابع طبیعی گالیکش، تیم‌های اطفای حریق شهرستان‌های همجوار با تجهیزات کامل به منظور مهار آتش اعزام شدند و مردم محلی هم برای کمک در محل حضور دارند.

وی افزود: درخواست اعزام دستگاه بالگرد از تهران برای کمک به اطفای حریق داده شده و مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت بحران گلستان برای بررسی وضعیت در محل آتش سوزی حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با توجه به پیش‌بینی احتمال وقوع آتش سوزی به دلیل افزایش دمای هوای استان به بالای ۴۰ درجه، نیروهای منابع طبیعی امروز و فردا در آماده باش هستند.

سرهنگ گلبینی با اشاره به جریان داشتن وزش باد شدید در محدوده آتش سوزی، ابراز امیدواری کرد: با حضور تیم‌های حاضر در کمترین زمان جلوی گسترش آتش گرفته شود.

مساحت گالیکش ۸۹ هزار هکتار است که ۱۷ هزار هکتار آن در محدوده پارک ملی گلستان با مدیریت محیط زیست، ۵۱ هزار هکتار آن جنگل و مرتع با مدیریت منابع طبیعی و ۲۱ هزار هکتار آن هم به عنوان اراضی کشاورزی، روستایی و شهری در اختیار مردم است.

گلستان بیشترین جنگل‌های سوزنی برگ کشور را دارد و که به واسطه کاهش بارندگی‌ها، برگ‌های خشک کف این جنگل‌ها مانند انبار باروت با کوچکترین جرقه‌ای شعله‌ور می‌شود.