معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، یکی از رموز اصلی شرکت‌های دانش بنیان موفق را انتخاب صحیح حیطه فعالیت، نوع محصول و فناوری و البته شناخت و توجه به بازار دانست.

به گزارش جارچی اخبار، روح الله دهقانی فیروزآبادی عصر دوشنبه در مراسم رونمایی از چهار محصول فناورانه حوزه پزشکی در کارخانه نوآوری تپش با اشاره شرایط سخت حوزه تولید در کشور، همت فناوران برای ایستادگی در مقابل انواع سختی ها و ناملایمات حوزه تولید همچون دریافت مجوز، استاندارد، هزینه و سرمایه گذاری از جیب شخصی را قابل قدردانی دانست.

وی با بیان اینکه، به مدد حمایت های ویژه رهبر معظم انقلاب از حوزه دانش بنیان ها طی سالهای اخیر امروز شاهد فعالیت حدود ۱۰ هزار شرکت فناور و دانش بنیان در کشور هستیم، افزود: هر یک از این مجموعه ها روزانه دستاوردهایی برای ارائه به بخش های مختلف کشور دارند و البته نمی توانیم از همه آنها بازدید داشته باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، یکی از شاخصه های بازدید خود از مجموعه های موفق فناور را الگو بودن آنها دانست و اضافه کرد: مجموعه تپش به عنوان یک شتاب دهنده فعال در حوزه سلامت و متخصصانی که در آن مشغول به کار هستند به لحاظ شیوه کار و توفیقات بدست آمده یک الگو محسوب می شود و این الگو بودن تفاوت جدی این مجموعه با سایر مجموعه هایی است که کار می کنند اما فاقد توفیقات مشابه هستند.

وی یکی از رموز اصلی شرکت های دانش بنیان موفق را انتخاب صحیح حیطه فعالیت، نوع محصول و فناوری و البته شناخت و توجه به بازار دانست و افزود: توفیق مجموعه دانش بنیان تپش را از این جنس می دانم که شروع فعالیت خود را از دل بیمارستان، محیط کاربری و البته با شناخت بازار محصول شروع کرده اند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ادامه داد: به طوریکه آنها به خوبی تشخیص داده اند که چه محصولی را با چه عمق فناوری و با چه احتمال موفقیتی می توانند تولید کنند و این در کنار بهره گیری از افراد توانمند کشور بسیار نکته مهمی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مجموعه شتاب دهنده تپش و معاونت علمی و فناوری به یکدیگر تعهد متقابل دارند، یکی از تعهدات اصلی این مجموعه به این معاونت را اضافه کردن ۱۰ مجموعه و شرکت نوپا به خانواده خود و حرکت به سمت تبدیل شدن به یک غول فناوری در حوزه تجهیزات پزشکی عنوان کرد.

دهقانی با تاکید بر اینکه تا اواخر هفته جاری این شتاب دهنده نخستن حمایت خود را از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان دریافت خواهد کرد، اظهار امیدواری کرد سال آینده همین ایام با چند محصول جدید و با بازار توسعه یافته صادراتی مهمان این مجموعه دانش بنیان باشد.

بر اساس این گزارش، چهار محصول فناورانه حوزه پزشکی که با بومی سازی آنها از خروج سالانه ۶ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود عصر دوشنبه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه رونمایی شد.