سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با بیان اینکه وظیفه‌اش جنگیدن برای دفاع از حق تیم است، گفت: فریب بازی اول را نمی‌خوریم و می‌دانیم ملوان انزلی تیم سخت‌کوش و خوبی است.

به گزارش جارچی اخبار، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار برابر ملوان انزلی، اظهار داشت: همه از اینکه پیش‌ فصل‌ را با تغییرات و حواشی زیادی شروع کردیم اطلاع دارند و نمی‌خواهم صحبتی درباره آن داشته باشم. در بازی اول، تیم ما بهترین عملکرد را داشت و به سه امتیاز رسیدیم. من با فوتبال زندگی کرده‌ام و فریب نتیجه دیدار نخست را نمی‌خوریم، چراکه مشکلاتی داریم که هنوز پا بر جاست.

وی با تمجید از تیم ملوان، عنوان کرد: علی‌رغم اینکه ملوان بازی قبل را باخت اما تیم خوب و سخت‌کوشی است و می‌دانیم بازی سختی داریم. ملوان تیم ریشه‌داری است و امیدوارم که بازیکنان ما فردا با تمام تمرکز و تلاش زیاد، بازی کنند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه بسیاری از بازیکنان مورد نظرش جذب نشده‌اند، بیان کرد: لیستم را به حجت کریمی (سرپرست پیشین باشگاه استقلال) دادم و از او تشکر می‌کنم. او تا روزی که در استقلال بود برای باشگاه زحمت کشید. دوست نداشتم در آن برهه تنها بمانم، چون در اوج نقل‌وانتقالات بودیم. شاید ما دو بازیکن خوب را در آن چند روز از دست دادیم، ولی کریمی تصمیمش را گرفت و قابل احترام بود و باز هم از او تشکر کنم. این‌طور نبود که همه آنها را بخواهم، خدا را شکر که توانستیم دو بازیکن از لیست را جذب کنیم و بازیکنان دیگری هم بودند که درخواست داشتیم، ولی به هر حال وجود مشکلات باعث شد بازیکنانی که می‌خواستیم نگیریم.

وی ادامه داد: خصومتی با کسی ندارم و در هر تیمی که باشم وظیفه‌ام است از حقوق تیم و بازیکنان دفاع کنم. با شرایطی که داشتیم در بازی اول عالی بودیم. لیگ امسال فرسایشی است و بازی‌های تیم ملی و تیم امید را داریم و باید بازیکنان را سرحال نگه داریم. بازیکنانی که قرار بود از لیست کنار بگذاریم را برگرداندیم و اگر تیمی بخواهد در سطح مدعی قهرمانی باشد، باشگاه باید بازیکن جذب کند.

نکونام گفت: همین تیم برای من بهترین است و تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم تا بهترین جایگاه را برای استقلال داشته باشیم. به بازیکنان هم گفته‌ام و همه ما قول می‌دهیم که تا جایی که توان داریم بجنگیم.

وی خطاب به هواداران، عنوان کرد: مدیریت باشگاه گفت حتی اگر تیم چهاردهم شود ما پشت نکونام هستیم، اما هوادار دوست دارد تیمش مدعی باشد ما هم با آنها زندگی می‌کنیم. خانواده، دوست و آشنا دوست دارند تیم‌شان قوی باشد که حداقل سربلند باشند، اما به هر حال تصمیم‌گیرنده و کسی که کار انجام می‌دهد، من نیستم. اگر این اتفاقات نمی‌افتد از دست من و چارچوب کاری من خارج است. واقعاً از همین حالا می‌گویم تلاش و تمام زحمات بازیکنان را خواهیم داشت که بهترین نتیجه را کسب کنیم، اما هیچ چیزی از ارزش‌های بازیکنان تیم کم نمی‌شود. به بازیکنان گفته‌ام بهترین بازی خود را به نمایش بگذارند و تلاش‌شان را انجام بدهند. اگر این اتفاق نیفتد اشکالی ندارد، اما پیش وجدان‌شان و هواداران شرمنده نباشند.

سرمربی استقلال در خصوص حضور مهاجم خارجی در تهران برای پیوستن به تیمش، بیان کرد: اگر بازیکن خارجی مورد تایید من باشد حتما در تمرینات شرکت می‌کند. نمی‌دانم او تهران است یا به ایفمارک رفته،اما نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. خودشان گفتند نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. به همین دلیل بازیکن عراقی هم از تیم ما جدا شد و گفتند بودجه نیست. وقتی بودجه‌ای نیست بازیکنی نمی‌تواند جذب شود. کلا سه بازیکن (مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی) جذب کردیم که جایگزین بازیکنان خروجی فصل گذشته شدند.

نکونام در مورد مصدومیت آرمین سهرابیان، گفت: خیلی جالب است که خبر این موضوع بیرون آمده است. در تیم‌هایی که قبلاً کار کردم تلاش کردیم اخبار و اطلاعات درون تیم باشد و مثل یک خانواده برخورد کنیم. این موضوع به ضرر استقلال است و به تیم ضربه می‌زند. از خبرنگاران و دوستانی که در رسانه هستند خواهش می‌کنم و از طرفداران استقلال می‌خواهم از اخباری که بیرون می‌آید، خوشحال نشوند.وقتی خبر مصدومیت بیرون می آید، خوب نیست. وقتی بازیکن روز بازی، بازی نکند همه متوجه می‌شوند.

وی در خصوص صحبت‌های سرمربی تراکتور که مثلت مدعیان را اعلام کرد، توضیح داد: او به درستی؛ سپاهان، پرسپولیس و تراکتور را مثلث مدعیان دانست. با این حال ما می‌جنگیم و در هر بازی زحماتمان را می‌کشیم.

تیم فوتبال استقلال، عصر فردا پنجشنبه در هفته دوم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان ملوان بندرانزلی است. شاگردان جواد نکونام در هفته نخست در آبادان برابر صنعت نفت به برتری سه بر صفر دست یافت.