استاندار تهران با تاکید بر مدیریت ترافیک در پایتخت، گفت: طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات و مراکز آموزشی مدلی موفق در کنترل ترافیک است و ضرورت دارد این طرح ادامه یابد.

به گزارش جارچی اخبار، علیرضا فخاری افزود: طرح شناور سازی ساعت کاری ادارات و مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها بسیار در کنترل ترافیک موثر است و این طرح باید با همکاری مدیریت شهری و سایر دستگاه‌ها در تهران تداوم داشته باشد.

وی افزود: از مهر با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد جمعیت تهران قشر دانش آموز و دانشجو است ضرورت دارد که طرح شناورسازی با مدل بهتری در تهران اجرا شود تا بتوانیم ترافیک مهرماه را به نوعی مدیریت کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: سال گذشته این طرح موجب کاهش ۳۰ درصد ترافیک صبحگاهی در تهران شده که تلاش داریم با مدیریت ساعت کاری ادارات و مراکز آموزشی امسال این طرح را با کیفیت بهتری انجام دهیم.

به گفته وی، تهران اکنون به اوج جمعیت خود رسیده و هر چقدر نیز ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند نمی توان این حجم از ترافیک را مدیریت کرد و باید به سمت و سوی مدیریت در ساعت شروع و پایان کار ادارات و مراکز آموزشی رویم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در مدل جدید که در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد ساعت شروع ادارات نیز بصورت شناور لحاظ خواهد شد و تغییراتی در ساعت شروع مدارس و دانشگاه ها خواهیم داشت که در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

به گفته وی، شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران نیز به صورت منظم در محل استانداری برگزار می شود و شهرداری تهران قرار است تا مهر تعدادی اتوبوس و ون را به ناوگان خود اضافه کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز با اشاره به تأثیر تغییر ساعات کاری ادارات بر الگوی ترافیکی شهر گفت: توزیع ترافیک دلیل اصلی کاهش بار ترافیکی در معابر پایتخت است چرا که با تغییر ساعات تردد، از ساعت ۰۵:۳۰ شاهد شروع و کاهش ترافیک هستیم.

سردار محمد حسین حمیدی اظهار داشت: تغییر ساعات کاری ادارات باعث تغییر در الگوی ترافیکی شهر تهران و در نتیجه توزیع ترافیک در طول ساعات روز و البته کم حجم شدن تردد در ساعات پیک معمول ترافیک پایتخت شده است.