عضو شورای شهر تهران گفت: در بعضی موارد در کار خود مانده ایم و وظایف دیگر بخش ها را انجام می دهیم؛ برخی به صراحت می گویند که به عوامل شهرداری پول می دهند تا سد معبر حل نشود.

به گزارش جارچی اخبار،  در یکصدو هفتادو دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورا تذکراتی را مطرح کردند.در ابتدا مهدی عباسی درخصوص ساخت و ساز غیرمجاز با ارایه یک ویدئو به صحن شورا درباره تخلفات صورت گرفته در برخی مناطق شهرداری در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز گفت: ضمن تقدیر از شهرداری تهران برای برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز، توجه به عوامل و ریشه های ساخت و سازهای غیرمجاز می تواند به ما کمک کند تا چنین مسائلی را دیگر شاهد نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه عوامل ساخت و ساز غیرمجاز باید خشکانده شود، ادامه داد: اگر با این عوامل برخورد صورت نگیرد، باز هم شاهد چنین مواردی خواهیم بود. چند فیلم از این عوامل وجود دارد که باید از مراجع پیگیری و با متخلفین برخورد شود.

در ادامه چمران در همین باره گفت: ما از منطقه ۱۸ هم چنین چیزی را دیدیم و خواستیم تا موضوع را دنبال کنند.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر علیرضا نادعلی با اشاره به اعزام آتش نشانان به عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین گفت: تعدادی از نیروهای شهرداری هر ساله داوطلبانه برای خدمت رسانی در عراق حاضر می شوند هرچند نقطه ثقل خدمات رسانی آنها در تهران است اما این حضور مورد حمایت ماست.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند معاون منابع انسانی برای ارائه تسهیلات بدون سود برای زیارت اربعین، تصریح کرد: نگاه معاون منابع انسانی به داخل شهرداری است و این نگاه ارزشمند است.

نادعلی با بیان اینکه در قرارگاه اجتماعی مدیریت شهری تنها یک عضو است و مابقی دستگاه ها نیز باید حضور داشته باشند، تصریح کرد: باید آخرین گزارشات قرارگاه را داشته باشیم.

سپس محمد آخوندی در تذکری ضمن حمایت از انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، گفت: وضعیت بسیار مناسب نظافت در منطقه ۲۱ در بازدید ما از این منطقه در طرح رصد قابل مشاهده بود که اتفاق بسیار مهمی است و باید از کارکنان منطقه و نیروهای خدمات شهری این منطقه تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: ممکن است که ایراداتی وجود داشته باشد اما امیدواریم با حکم جدید شهردار تهران برای سازمان پسماند، مشکلات این بخش برطرف شود، با این وجود باید نکات مثبت را نیز مطرح کنیم. نوع مواردی که مطرح می کنیم باید به گونه ای باشد که زحماتی که نیروها در طول شبانه روز می کشند، نادیده گرفته نشود.

آخوندی با بیان اینکه نباید زمینه سوء استفاده برخی افراد فراهم شود، تصریح کرد: یکی از روزنامه ها تیتری تحت عنوان شهری برای موش ها زد. با صحبت ها و توئیت ها و مصاحبه های خود نباید به گونه ای سخن بگوییم که زمینه سوء استفاده کسانی که دلشان برای مردم شهر نمی سوزد، فراهم شود.

در ادامه مهدی اقراریان ضمن تذکر به شهردار تهران در مورد گلایه شهروندان در رابطه با شرایط نامناسب سد معبر در سطح شهر، تصریح کرد: صراحت قانونی دارد که مطابق تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، شهرداری موظف است با سد معبر برخورد کند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات واصله، برخی عوامل شهرداری رشوه می گیرند تا سد معبر جمع آوری نشود، گفت: دو سال است که این موضوع را می گوییم اما خروجی آن به کجا رسید؟

اقراریان ضمن تذکر و انتقاد از عملکرد شهرداری در برخورد با سد معبر با توجه به اعتراض مکرر مردم، تاکید کرد: این تذکر را در اختیار دیگر اعضای شورا قرار می دهم و اگر تمایل داشتند می‌توانند آن را امضا کنند. امروز که در شهرداری می بینیم در عناوینی، مسئولیت آسیب های اجتماعی را بر عهده می گیریم بهتر است در مواردی که وظیفه داریم وارد شویم و سپس وظایفی که مستقیم نیست، انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بعضی موارد در کار خود مانده ایم و وظایف دیگر بخش ها را انجام می دهیم؛ برخی به صراحت می گویند که به عوامل شهرداری پول می دهند تا سد معبر حل نشود.

در ادامه این بخش از جلسه شورا نرجس سلیمانی با بیان اینکه پاسخ های متعددی در مورد تذکر بنده در مورد تشکیلات داده شده است، تصریح کرد: انحرافات قابل توجهی بین گزارشات اعلام شده با واقعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد که با اساس کار جهادی در منافات است.

وی با بیان اینکه در جمع بندی با رئیس شورا قرار بر این شد که یکشنبه و سه شنبه هفته آینده شهردار تهران در صحن شورا حاضر شود، خاطرنشان کرد: زمان پاسخگویی به سوال بنده در دومین هفته از مهرماه قرار داده شود.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران خطاب به سلیمانی تأکید کرد: هفته دوم مهرماه بسیار دیر است و فکر می کنم هفته آینده معاون حمل و نقل و ترافیک و شهردار تهران به سوالات پاسخ دهند و آنچه را که انجام شده، ارائه دهند.

وی افزود: در مهرماه نیز گزارش یک ماهه ارائه خواهد شد، تا به امروز ندیدم که اتفاق خاصی برای مهرماه افتاده باشد و اگر تا پایان سال اتوبوس های خریداری شده به ناوگان اضافه شود، اتفاق خوبی خواهد افتاد.