فرماندار و رییس شورای اداری شهرستان ارومیه گفت: ۳۳۳ پروژه عمرانی، تولیدی و صنعتی همزمان با هفته دولت در ارومیه به مرحله بهره‌برداری رسید.

به گزارش جارچی اخبار، غلامحسین عماری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری با اشاره به بهره‌برداری از ۳۳۳ پروژه در هفته دولت در این شهرستان، اظهار کرد: این تعداد پروژه عمرانی، تولیدی و صنعتی با اعتبار ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال افتتاح و ۲۶ طرح عمرانی و صنعتی نیز در این هفته کلنگ زنی می‌شود.

وی مجموع اعتبار پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی را سه هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

عماری با تأکید بر خدمت خالصانه مسوولان و کارگزاران نظام در راستای جلب رضایت‌مندی عمومی، ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی بایستی با روحیه خستگی ناپذیر، فعالیت شبانه روزی و کار جهادی نسبت به انجام وظایف محوله خود عمل کنند.

وی افزود: وجود نمایندگان ساعی و مدیران اجرایی پرتلاش ظرفیت خوبی است که می‌توان بدین وسیله اقدامات مناسبی در جهت رفع مشکلات موجود در زمینه‌های مختلف انجام داد.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه تمامی تلاش‌های دولت در راستای خدمت رسانی به مردم است و شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم، گفت: مسوولان باید نسبت به مشکلات مردم گوش شنوا داشته و همواره در حال حل مطالبات عمومی باشند تا زمینه برای امیدواری مردم ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به پیش رو بودن اربعین حسینی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا با اقدامات لازم، بتوان خدماتی در شان و شایسته برای زائران ایرانی و خارجی و همچنین معرفی هرچه بهتر شهرستان به میهمانان انجام دهند.

مردم نیاز به مدیریت جهادی دولت سیزدهم دارد

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت گفت: امید است دولت انقلابی با حرکت جهادی و مردمی خود عمده مشکلات مردم را حل کند تا ضمن بجا گذاشتن کارنامه نیک از خود، آثار آن در زندگی مردم ملموس باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با تاکید بر اینکه مدیران باید مورد قبول مردم باشند، تاکید کرد: مسوولان و مدیران بایستی تقوا را پیشه کار خود قرار داده و با خدمت خالصانه و صادقانه و به دور از هرگونه خودنمایی نسبت به انجام وظایف دینی و قانونی خود عمل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود، افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته با تلاش مسوولین و با پشتیبانی‌های همیشگی مردم همیشه در صحنه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شاهد انتخاباتی سالم، گسترده و با شکوه خواهیم بود.

آسفالت ریزی یک میلیون مترمربع تا پایان سال در ارومیه

شهردار ارومیه نیز در این جلسه با اشاره شروع طرح آسفالت معابر گفت: تا به امروز بیش از ۶۲۰ هزار مترمربع آسفالت در معابر شهری ارومیه کار شده که این عدد تا پایان سال جاری به بیش از یک میلیون مترمربع خواهد رسید و در کنار این موضوع ۲۱ کیلومتر نیز جدول گذاری شده است.

حسین مهدی‌زاده با بیان اینکه برای پروژه‌های عمرانی امسال ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: ۱.۸ کیلومتر از کمربندی بیرون شهر نیز ظرف یک ماه آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی زاده ادامه داد: احداث ۲ دهنه پل در منطقه کهرم(خیابان سفیران امید و شهید باقری) با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان تا پایان آذر ماه انجام می‌شود.

وی همچنین از اتمام پل B۱ و B۴ آذربایجان تا پایان آبان ماه خبر داد و اضافه کرد: کل مسیرهای غیر همسطح پل آذربایجان تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و مرحله کامل بهره‌برداری می‌رسد.

 

جایگاه والای امروز نشان از عزم دولت در حل مشکلات مردمی است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از حضور دولت‌مردان در بین مردم و خدمت رسانی به آنها تقدیر کرد و افزود: جایگاه والای امروزی حاکم بر جامعه نشان از عزم دولت‌مردان در رسیدگی و حل مشکلات عموم دارد.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر همچنین خدمات رسانی به مردم در زمینه‌های مختلف ازجمله آب، برق و گاز را از اهم مواردی دانست که نیازمند توجه جدی مسوولان است.

میزبانی قهرمانی والیبال آسیا امتیاز ویژه برای ارومیه است

دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، برگزاری مسابقات ملی قرآنی، اجلاس وحدت اسلامی و مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در ارومیه را امتیازی ویژه برای شهرستان دانست و از تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه قدردانی کرد.

روح‌الله حضرت پور با تاکید بر حل مشکل تنش آبی در روستاها گفت: تسهیل شرایط برای اخذ تسهیلات بانکی ازدواج و فرزندآوری، رفع نقاط حادثه خیز راه‌ها و جاده‌ها، روان‌سازی ترافیک و نظم شهری از جمله مطالبات مردمی در ارومیه است که باید بدان توجه ویژه کرد.