معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با ارائه توضیحاتی درباره دستور رییس جمهور مبنی بر اینکه شهردار تهران نماینده ویژه رییس جمهور در حوزه آسیب های در شهر تهران است، گفت: با اضافه شدن ظرفیت یاورشهرها برای نگهداری معتادان متجاهر گرمخانه ها به کارکرد اصلی شان باز می گردند.

به گزارش جارچی اخبار، «محمد امین توکلی زاده» معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در گفت و گو با ایلنا درباره دستور رییس جمهور مبنی بر اینکه شهردار تهران نماینده ویژه رییس جمهور در حوزه آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران شود، گفت: رییس جمهور محترم یکی از ضرورت‌های قانون اساسی را تقویت کرده است. به این ضرورت در کشور کمتر توجه شده است.

وی ادامه داد: براساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی رییس جمهور می‌تواند بخشی از اختیارات خود را به نماینده ویژه خود تفویض کند. الان بعد از سال‌ها این اتفاق افتاده است و ما به دنبال این هستیم که ساز و کار هم افزایی بین دستگاهی را با مشارکت دستگاه‌ها افزایش دهیم.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به مراکز یاورشهر در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به نزدیک شدن به فصل سرما ظرفیت گرمخانه‌ها برای پذیرایی از افراد کارتن خواب افزایش پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: ما با راه اندازی یاورشهرهایی که برای نگهداری معتادان متجاهر در واقع کارکرد گرمخانه‌ها به کارکرد اصلی‌شان برگشته است و می‌توانیم در گرمخانه‌ها پذیرای شهروندانی باشیم که بی‌خانمان هستند و این گرمخانه‌ها رسالت اصلی‌شان را انجام دهند.

توکلی زاده خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که با فعال شدن ۵ هزار تخت در یاورشهرها و اضافه شدن ۲ هزار تخت دیگر به این بخش در آینده نزدیک، انشالله ظرفیت گرمخانه‌ها باز می‌شود و می‌توانیم ارائه خدمات بهتری داشته باشیم.