مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت با بیان اینکه زمینه های گسترش توسعه گردشگری سلامت در ایران به صورت کامل فراهم است، گفت: گردشگری سلامت باید تبدیل به یک عزم ملی شود.

به گزارش جارچی اخبار، «محمد حسین نیکنام» مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت در گفت و گو با ایلنا در پاسخ به این سوال که علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، اقدامات ایران در گردشگری سلامت به نتیجه مطلوب نرسیده و برخی کشورها از جمله ترکیه در این زمینه از ما پیشی گرفته‌اند، علت این امر چیست؟ گفت: زمینه های گسترش توسعه گردشگری سلامت در ایران به صورت کامل فراهم است.

وی ادامه داد: شهرت ایران نیز در توانمندی در حوزه درمان روز به روز بیشتر می شود. اما موضوع گردشگری سلامت باید تبدیل به یک عزم ملی شود و همه بخش های نظام دست به دست هم داده و هماهنگ با هم این کار را پیش ببرند.

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت تصریح کرد: باید هماهنگی ها در این خصوص ارتقا پیدا کند فهم اهمیت این قضیه و ابعاد مختلف آن قدم اولی است که باید برداشته شود. همچنین عزم ملی و هماهنگی در این خصوص نیاز است.

نیکنام در پاسخ به این سوال که گردشگران سلامت بیشتر از چه کشورهایی به ایران می آیند، گفت: بیشتر از کشورهای همسایه به ایران می آیند همچنین از کشورهای دور دست نیز گردشگران سلامت به کشور ما برای درمان می آیند.

به گفته وی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال گردشگر سلامت برای درمان به ایران می آیند.