کارگران واحد نگهداری و تعمیرات راه‌آهن شمال غرب از وضعیت شغلی و پرداختی خود انتقاد کردند.

به گزارش جارچی اخبار، کارگران واحد نگهداری و تعمیرات راه‌آهن شمال غرب در تماس با ایلنا گفتند: شرکت‌ پیمانکاری که در زمینه تعمیرات و نگهداری خطوط ریلی شمال غرب فعالیت دارد، جدا از عدم ارائه لباس و کفش کار، در پرداخت به موقع مزایای عرفی و مناسبتی کارگران کوتاهی می‌کنند.

این کارگران در تشریح وضعیت پرداخت مطالبات خود گفتند:  چند سالی هست که کارفرمای شرکت پیمانکاری در  پرداخت برخی مزایای انگیزشی و عرفی به حساب کارگران کوتاهی می‌کنند. به عنوان نمونه پرداخت مزایای انگیزشی در ایام عید قربان، عید فطر، ماه مبارک رمضان، و مناسبت‌های دیگری همانند روز حمل و نقل و حتی روز «کارگر»، ی از سال‌ها پیش در شرکت‌های تابعه راه‌آهن همانند واحد تعمیرات و نگهداری معمول بوده اما کارفرمای فعلی به بهانه‌های مختلف (مثلا اینکه در قرارداد نیست) از پرداخت آن خوداری می‌کند.

آن‌ها با انتقاد از پیمانکار فعلی خود مدعی شدند: بخش دیگری از مشکلات‌مان تاخیر در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران است. عرف کارگاه‌ها بدین ترتیب است که هر ۶ ماه یکبار لباس ایمنی و هر سال یکبار کفش ایمنی به کارگران داده می‌شود اما شرکت پیمانکار به دلیل مشکلات مالی یا هر دلیل دیگری این عرف را رعایت نمی‌کند. بنابر این کارگران  هم اکنون چندسالی است که از لحاظ ایمنی در مضیقه‌اند و خودشان هم نمی‌توانند لباس و کفش ایمنی تهیه کنند.

به گفته کارگران، محیط کارگاه صنعتی است و کارگران نمی‌توانند با لباس وکفش غیر ایمن کار کنند. اساسا چنین اقدامی از نظر ایمنی ممنوع است.

کارگران پیمانی ابنیه فنی راه‌آهن شمال غرب در پایان اظهار داشتند: این معضلات را بارها به مسئولان خطوط ابنیه فنی راه‌آهن گوشزد کرده‌ایم اما ظاهرا فشاری به پیمانکار وارد نمی‌کنند.