دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مقابل النصر از پیش‌بازنده نیستیم اما باید روشنگری صورت بگیرد که در آستانه چنین مسابقاتی چرا پرسپولیس روی نیمکت دروازه‌بان ندارد!

به گزارش جارچی اخبار، مهدی واعظی درباره عملکرد پرسپولیس در دیدارهای سه هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: پرسپولیس در هفته‌های پایانی لیگ قبل، از نظر امتیازی و عملکرد فنی عالی کار کرد اما تیم از آن شرایط ایده‌آل وارد فصل جدید شد؛ چند تغییر داشت و بلافاصله پس از فصل بدنسازی مسابقات را آغاز کرد و به همین دلیل کمی شرایط فرق کرده است.

وی افزود: تیم در خط دفاع و میانی شرایط خوبی دارد اما کسی که این حملات را به ثمر برساند هنوز در این تیم خودش را نشان نداده است. کمی در بخش هجومی مشکل داریم که باید این موضوع هم حل شود تا دوباره تیم دلخواه هواداران را شاهد باشیم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه روند کلین‌شیت‌های این فصل سرخپوشان با یک گل به خودی و روی اشتباه علیرضا بیرانوند شکسته شد، اضافه کرد: اینکه بخشی از تاکتیک تیم با دروازه‌بان است و در بازی‌سازی کمک می‌کند، یک نعمت است اما روی گلی که پرسپولیس خورد تنها بیرانوند مقصر نبود!

وی گفت: روی صحنه گل مجموعه‌ای از اشتباهات را شاهد بودیم و ابتدا علی نعمتی که پرتاب را تحت فشار به سروش رفیعی داد و سروش هم بدون اینکه دید داشته باشد پاس رو به عقب را به سمت چهارچوب داد و در نهایت بیرانوند هم که از دروازه فاصله گرفته بود این گل را دریافت کرد و در نهایت موجب شد تا یک برد و دو امتیاز از دست برود.

واعظی اضافه کرد: موضوعی که باید به آن اشاره کنم، فقدان یک دروازه‌بان دوم مطمئن و باکیفیت است و حضور چنین رقیبی می‌تواند روی عملکرد بیرانوند هم تاثیر بگذارد. پرسپولیس نیاز مبرم به یک دروازه‌بان دوم خوب دارد که بتواند با بیرانوند رقابت و در صورت نیاز هم به تیم کمک کند.

دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد:‌ بهتر است کادر مدیریت و فنی این موضوع را روشن کنند که چرا وقتی دروازه بان دوم جذب نشد، به دروازه‌بان دوم تیم اجازه جدایی دادند. ممکن است در این شرایطی که مسابقات فشرده نیست مشکلی پیش نیاید اما در مسابقاتی که به صورت فشرده برگزار می‌شود، بیشترین خطر مصدومیت برای دروازه‌بان است. اگر این اتفاق بیفتد، مقابل تیم‌های آسیایی با آن خطوط حمله قدرتمند و حضور بازیکنان سطح اول جهانی، چه کسی می‌خواهد نگهبان دروازه باشد؟ پس زودتر دست به کار شوید!

 

وی در رابطه با قرعه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: شاید عملکرد فعلی تیم در یکی دو بازی اخیر ناامیدی ایجاد کرده باشد اما حتی مقابل النصر هم ازپیش‌باخته نیستیم. زمین‌هایی که بازی‌های لیگ قهرمانان در آن برگزار می‌شود، کیفیت خوبی دارند و پرسپولیس در زمین باکیفیت، فوتبال به مراتب بهتری بازی می‌کند. از طرفی بهترین‌ها را داریم و تنها با جذب یک مهاجم و یک دروازه‌بان خوب، شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود. حتی با این شرایط هم شانس صعود هستیم.

واعظی درباره ترکیب خط دفاعی پرسپولیس هم گفت: خط دفاع تیم با وجود اینکه گلی دریافت نکرده(غیر از گل به خودی سروش) ایراداتی دارد. به نظر من الان گولسیانی کامل‌ترین پکیج را دارد و به نظر من او باید پای ثابت خط دفاع باشد و فرد دیگری به عنوان زوج او انتخاب شود. حضور گولسیانی روی نیمکت اشتباه است.