همزمان با ششمین روز از هفته دولت پنج طرح ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتباری معادل ۱۵۵۲ میلیارد ریال با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان قزوین به بهره برداری رسید.

به گزارش جارچی اخبار، آیین افتتاح پنج طرح ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر سه شنبه همزمان با نشست شورای اداری استان قزوین و با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

این طرح‌ها شامل فیبرنوری روستایی بخش کوهین به طارم سفلی به طول ١٢۶ کیلومتر و با اعتباری معادل ۲۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی وزارت ارتباطات (USO)، ارتقای پوشش شبکه تلفن همراه جهت اتصال به شبکه ملی اطلاعات ۵۶ روستا با اعتباری معادل یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال، فاز اول پروژه فیبر نوری شهر قزوین به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری معادل ۸۷ میلیارد ریال، نصب و راه اندازی پنج سایت نسل پنجم (۵G) ایرانسل از اعتبارات بخش خصوصی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و افتتاح پنج باجه مستقل بانکی روستایی با اعتباری معادل ۲۵ میلیارد ریال است.

در ادامه این نشست تفاهم نامه قرارداد همکاری بین شرکت ارتباطات (شاتل) با شهرداری قزوین به امضا رسید تا در خصوص پروژه فیبر نوری اقدامات مشترکی تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گیرد.

کسب رتبه نخست قزوین در چند شاخص اقتصادی کشور
محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در گزارشی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این استان در دولت سیزدهم در شاخص‌های مختلف اقتصادی مثل امنیت سرمایه گذاری، ثبت اشتغال و مولدسازی دارایی‌ها رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی افزود: استان قزوین در حوزه مولدسازی دارایی ها برای تامین مالی رتبه نخست کشور را دارد و از همه مدیران استانی می خواهیم که همواره در ادارات خود بازبینی کنند که دارایی‌های غیرمولد را فعال و در اختیار مردم قرار دهند.

اعلایی بیان داشت: رتبه اول برای امنیت در سرمایه گذاری و ثبت اشغال از دیگر دستاوردهای استان قزوین در دولت سیزدهم است که در این حوزه تا پایان سال جاری برنامه ریزی مدونی صورت گرفته است.

استاندار قزوین ادامه داد: این استان رتبه دوم مسکن در کشور را دارد و اگر مسائل و مشکلات در اعطای زمین برای حمایت از فرزندآوری و سایر متقاضیان نهضت ملی رفع شود، مجددا رتبه نخست را کسب خواهیم کرد.

نماینده دولت در استان قزوین با بیان اینکه در پروژه‌ای مثل آبرسانی به مهرگان ۲۰۰ ملیارد تومان به استان قزوین تخصیص داده شده است، گفت: خوشبختانه با کمک مدیران جهادی این استان در بسیاری از پروژه‌های راه، گازرسانی، برق رسانی و حتی آب شرب اقدامات بسیار بزرگی صورت گرفته است و اعتقاد داریم که شان مردم قزوین این است که بهترین خدمات را از دولت دریافت کنند.

اعلایی به مطالبه مردم استان قزوین در خصوص مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: انتظار نخست مردم از دولت سیزدهم مبارزه با فساد است، این مهم محقق نمی‌شود مگر با ایجاد سیستم شفاف و نظارت مستمر و استقرار انسان های امین، دلسوز و خداباور تا مبارزه با فساد در همه ارکان نهادینه شود.

استاندار قزوین ادامه داد: متاسفانه استان قزوین در طول سال‌های گذشته شاهد یک سری اتفاقاتی بوده برای رفع این فسادها و جبران خطاها باید برنامه ریزی بیشتری صورت بگیرد، ضمن اینکه برای خواست مردم و سیاست اصلی دولت در مبارزه با فساد از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

اعلایی با بیان اینکه از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم با مسائل و مشکلات بسیاری همراه بودیم، گفت: با اتکا به توان داخلی در بحران کرونا توانستیم با موفقیت اوضاع را مدیریت کنیم، پس از آن در سال ۱۴۰۱ دشمن وقایع متعددی مثل اغتشاشات را در کشور به راه انداخت و باعث کندی خدمت گذاری کارگزان نظام به مردم شد.

وی اظهار داشت: در سیاست خارجی هیچ کس نمی تواند دستاوردهای دولت را انکار کند، در دیپلماسی قبل از دولت کنونی تسلط به زبان خارجی اولویت داشت، اما دولت سیزدهم نشان داد که زبان گفتگو با دنیا اقتدار، داشته‌ها و توان داخلی و پاشفاری بر آرمان های مقدس جمهوری اسلامی است.

اعلایی خاطرنشان کرد: امروز دولت در سیاست خارجی تک گزینه ای عمل نکرده و توانسته از تمام فضاها برای پیشبرد منافع ملی و اهداف کشور استفاده کند، دشمنان نظام نیز به همین علت به نمی توانند با دستاوردهای جمهوری اسلامی کنار بیایند، چون ایران دستاوردها دیده شده و مردم به نظام خوشبین هستند.

استاندار قزوین یادآور شد: در حوزه اقتصادی مسایل و مشکلات مزمنی داریم، شاخص ها در راستای ثبات اقتصادی است اما تصمیم داریم با برنامه های مدون بلند مدت و میان مدت اقدامات قابل توجهی را برای رضایت شهروندان در دستور کار قرار دهیم.