با جدی تر شدن فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی و نگاه ها به روند کاری اصولگرایان در سطح استان مرکزی و شهر اراک تاکنون برخی از جریان های سیاسی این طیف در غیبت علی اکبر کریمی از صحنه انتخابات برحسب شنیده ها محمدرضا جعفری میتواند به عنوان گزینه اصلی مورد وفاق بوده و مورد حمایت قرار بگیرد و گزینه هایی هم مانند مجتبی شاهوار که از چهره های نزدیک پایداری و جوانتر به نسبت سایر کاندیدا مطرح بوده اند اما از آغاز ثبت نام ها ، ریاست شورای پایداری از این دو گزینه اعلام حمایت داشته است .

به گزارش جارچی اخبار، ممکن است اصولگرایان حتی به گزینه های دیگری مانند محسن گلشن زاده که بازنشسته مجموعه سپاه میباشد روی بیاورند ودیگر اینکه در صورت آمدن احمد لطفی و یا رجایی نمایندگان سابق اراک مطمئنا معادلات به نحو دیگری خواهد شد.

در آن سوی میدان جبهه اصلاحات و اعتدال ،سید علی آقازاده استاندار سابق مرکزی مطرح بوده و با تیم دوران مدیریتی خود مطمئنا در حال بررسی اوضاع می باشد.

دکتر سید محمد جمالیان گزینه دوم این طیف می باشد که فعلا با رایزنی هایی که داشته توانسته از بین برخی نیروهای انقلابی هم یارگیری نماید و امید وی بیشتر کادر درمان می باشد.

در نهایت این را باید گفت که انتخابات مجلس از حوزه اراک، خنداب و کمیجان همواره پیچیده بوده اما امیدواریم نماینده هایی شایسته به مجلس دوازدهم از این حوزه راه پیدا کنند.