سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تیم‌ها و نفرات برتر المپیادهای ورزشی دختران و پسران دانشگاه های فنی و حرفه ای، سال آینده در المپیاد دانشگاه های وزارت علوم شرکت می‌کنند.

به گزارش جارچی اخبار، ابراهیم احمدی با بیان اینکه المپیاد ورزشی پسران از ۶ شهریور شروع شده است و تا ۱۱ شهریور ادامه دارد، افزود: در این دوره در مجموع ۶۰۲ مربی، سرپرست و ورزشکار و ۱۹۰ کادر داوری و اجرایی در قالب ۱۰ منطقه از استان های مختلف کشور شرکت دارند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران و تیم های حاضر در این مسابقات منتخب دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور هستند، اظهار کرد: بیست و هفتمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان پسر در ۱۱ رشته تنیس روی میز، بدمینتون، کاراته، تکواندو، تیراندازی، شنا، دو و میدانی، کشتی آزاد و فرنگی، فوتسال و والیبال در حال برگزاری است.

احمدی گفت: ۵۲۰ ورزشکار پسر از دانشگاه‌های فنی و حرفه ای سراسر کشور در بیست و هفتمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان پسر این دانشگاه‌ها به میزبانی تبریز با هم رقابت می‌کنند.

منطقه ۲، مقام اول هجدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور را کسب کرد

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هجدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور نیز از ۲۷ مرداد تا ۲ شهریور به میزبانی تبریز برگزار شد، گفت: در مجموع مسابقات، منطقه ۲ شامل استان های البرز، تهران، قم و مرکزی با کسب ۲۸۵ امتیاز مقام اول را کسب کرد.

احمدی، ادامه داد: منطقه هشت شامل استان های سمنان، گلستان و مازندران با کسب ۲۳۰ امتیاز و منطقه ۱ شامل استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل با کسب ۲۰۴ امتیاز به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

وی یادآور شد: این المپیاد با حضور ۵۴۷ مربی، سرپرست و ورزشکار و ۱۹۰ نفر کادر داوری و اجرایی در قالب ۱۰ منطقه از استان های مختلف به صورت منتخب در ۱۰ رشته تنیس روی میز، بدمینتون، کاراته، تکواندو، تیراندازی، شنا، دو و میدانی، فوتسال و والیبال برگزار شد.

احمدی، افزود: منطقه هفت شامل استان های اصفهان، چهارمحال بختیاری و یزد مقام چهارم، منطقه ۶ شامل خراسان شمالی، رضوی و جنوبی مقام پنجم و منطقه پنج شامل استان های ایلام، خوزستان و لرستان مقام ششم این مسابقات را کسب کرده است.

وی اظهار کرد: منطقه ۹ شامل استان های زنجان، گیلان و قزوین نیز مقام هفتم، منطقه سه شامل استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان مقام هشتم، منطقه چهار شامل استان های بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویراحمد مقام نهم و منطقه ۱۰ شامل کردستان، کرمانشاه و همدان بدون کسب امتیاز در رده دهم قرار گرفت.

در زمان کنونی بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو در ۳۱ دانشگاه و واحد استانی و ۱۸۴ دانشکده فنی و حرفه ای در سطح کشور مشغول تحصیل هستند.