سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به بانک مرکزی پیرامون نحوه ارائه خدمات ارزی به زائران اربعین، خواستار رفع فوری اختلال در سامانه‌های مرتبط شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، ستار شیرعالی بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی، در نامه‌ای به معاون ارزی بانک مرکزی پیرامون نحوه ارائه خدمات ارزی به زائران اربعین، خواستار رفع فوری اختلال در سامانه‌های مرتبط شد.

وی در راستای اجرای بند (ج) ماده (۱۱) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (۴۲) آیین‌نامه اجرایی این قانون، بر این نکته تاکید کرد که با توجه به موارد تحت بررسی در این سازمان با موضوع «عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی»، ملاحظه شد در برخی از مقاطع به دلیل قطع شدن ارتباط مابین بانک‌ها و سامانه‌های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (از جمله سنا) روند ارائه خدمات ارزی به زائرین دچار اختلال می‌شود.

شیرعالی با اشاره به بررسی‌های میدانی صورت گرفته پیرامون نحوه ارائه ارز به زائرین، تصریح کرد: بعضا در برخی از بانک‌ها به دلیل آن‌چه محدودیت ارائه ارز (طی یک روز) اعلام شده، روند دریافت ارز توسط زائرین زمانبر است.

بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور با خاطرنشان کردن افزایش متقاضیان استفاده از خدمات ارزی اربعین در روز‌های آتی و احتمال تشدید اختلال در امور سامانه‌های مرتبط، از معاون ارزی بانک مرکزی خواست تا هرچه سریع‌تر، اقدامات لازم برای رفع این معضل را مورد توجه قرار داده و گزارش آن را به سازمان بازرسی ارسال کند.