رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد از اسکان ۳۵ هزار و ۳۵۰ زوار حسینی در موکب‌های این استان خبرداد.

به گزارش جارچی اخبار، “حسن حکمتیان راز” گفت: از این تعداد زوار اسکان داده شده، ۱۸ هزار خانم و ۱۷ هزار و ۲۵۰ آقا اسکان داده شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش تعداد موکب‌های سفر اربعین امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: موکب‌های این استان از ۴۰ موکب به ۶۰ موکب افزایش یافته که ۴۰ موکب شناسنامه دار و ۲۰ موکب  شناسنامه دار نیستند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۲۴ موکب این استان در مسیر نجف تا کربلا و کربلا، ۱۲ موکب در گچساران، ۱۰ موکب در شهرستان بویراحمد، ۹ موکب در مرز شلمچه، سه موکب در باشت و ۲ موکب در جاده پاتاوه دهدشت مستقر هستند.

حکمتیان راز با بیان اینکه زائران استان‌های شرقی مثل سیستان و بلوچستان و خراسان از استان کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد برای سفر به عراق عبور می‌کنند و این راه به طریق الکربلا معروف است، یادآور شد: ۲۰ موکب داریم که بصورت خودجوش در سطح شهرهای استان توسط مردم ایجاد شده و به زوار حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: تاکنون در موکب های اربعین امسال استان کهگیلویه و بویراحمد، ۳۰۳ هزار و ۲۰۰ نفر صبحانه، ۱۷۰ هزار و ۵۶۰ نفر میان وعده،  ۵۸ هزار و ۱۰۰ نفر ناهار و ۵۳ هزار و ۱۰۰ نفر شام برای زائران تهیه و داده شد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد از خروج کمک های مردمی توسط ۶۰ خودرو سنگین به موکب‌های کشور عراق خبرداد و یادآورشد: بیمارستان‌های صحرایی نیز در خارج از مرز‌ها مستقر شده‌اند و همه مواکب، یک پزشک و یک پرستار دارند و دارو‌های ضروری را تهیه و در اختیار مواکب قرار داده اند.