وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم برای بهبود شرایط به ویژه در زمینه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تلاش دارد و انجام وظایف خود را به مسائل و موارد خارجی گره نزده است.

به گزارش جارچی اخبار، احمد وحیدی روز پنجشنبه در آیین افتتاح سالن تخصصی والیبال شهید سلیمانی دامغان در استان سمنان افزود: دولت سیزدهم بدون اتلاف وقت و با تمام تلاش برای اتمام پروژه های باقی مانده تلاش خواهد کرد، عزم دولت بر یک فعالیت مستمر جزم است و عزم دولت سیزدهم این است که با کار مستمر و تخصیص اعتبارهای ویژه طرح‌های نیمه‌تمام به‌جامانده از گذشته برای استفاده مردم به سرانجام برساند.

وی با اشاره به بهره برداری از سالن تخصصی والیبال در دامغان افزود: این‌ پروژه تا قبل از دولت سیزدهم ۵۰ درصد پیشرفت ساخت داشت اما طی عمر دوساله دولت سیزدهم و با کار جهادی، ۵۰ درصد مابقی تکمیل شد و امروز به بهره برداری رسید.

وی درباره اهمیت طرحهای ورزشی گفت که ورزش هم صلابت جسم و هم سلامت روح است. ورزش مادامی که با اصول اخلاقی همراه باشد، یکی از راه های اصلی برای ایجاد خصلت های خوب است.

وزیر کشور تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «تعلیم، تحصیل، تزکیه و ورزش را از جوانان می خواهم.» هر سالن و مجتمعی که بتواند ورزش را توسعه دهد، حتما مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی از اساس باید سالم، قوی و پرتوان و دارای توان روحی و ایمان قوی باشد، جامعه کم توان و بیمار در شان کشور نیست، ادامه داد: ورزشگاه محلی برای تربیت و پرورش جوانان باصلابت، قوی و همراه با ایمان و خصلت روحی محکم و پرتوان است.

وحیدی تاکید کرد: می توان برخی کسالت های جسمی و روحی را با افتتاح اینگونه مجتمع و ورزشگاه ها و توجه به ورزش برطرف کرد، اولویت استفاده از این سالن ها باید با آموزش و پرورش و دانشگاه ها باشد.

برای ساخت سالن تخصصی والیبال شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهرستان دامغان ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است و سه‌هزار و ۹۰۰ مترمربع وسعت دارد و با ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ تماشاچی، توسط وزارت ورزش و جوانان ساخته شد.

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک فدک و رونمایی و بازدید از محصولات فناور شرکتهای دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان در شهرستان شاهرود، افتتاح سالن تخصصی والیبال شهید سلیمانی و افتتاح پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی در شهرستان دامغان، بازدید از ۲ واحد حوزه صنعت خودرو، افتتاح واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، افتتاح مرکز تخصصی به‌نژاد دام سبک و بازدید از دستاوردهای جهاددانشگاهی استان، دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، دیدار با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در شهرستان سمنان، و افتتاح شرکت نمک‌های خوراکی و افتتاح شرکت سیم و کابل در شهرستان گرمسار، برنامه سفر یکروزه احمد وحیدی وزیر کشور به استان سمنان است.