رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر کاهش آمار گرمازدگی در مرز خسروی، گفت: ۲۵۶۰ زائر توسط اورژانس کرمانشاه خدمات‌رسانی شدند.

به گزارش جارچی اخبار، مسعود قلعه سفیدی با اشاره به خدمات ارائه شده در اربعین، اظهار کرد: خدمات رسانی حوزه سلامت اورژانس استان کرمانشاه به ویژه در مرز خسروی از روز نخست پیاده روی‌های آغاز شده و تا به امروز بیش از ۲ هزار و ۵۶۰ نفر از این خدمات استفاده استفاده کردند.

وی افزود: از مجموع افرادی که خدمات رسانی شدند تعداد یک هزار و ۶۸۳ مددجو آقا بوده و مابقی خانم بوده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع امداد رسانی‌ها ۱۴۰ مورد در حوادث ترافیکی دچار مصدومیت شده که درمان ۳۶ نفر آنها در محل حادثه انجام گرفت و مابقیه آنها برای درمان به نزدیک‌ترین مرکز درمانی اعزام شدند.

قلعه سفیدی ادامه داد: ۲ هزار و ۴۱۹ نفر از مددجویان خدمات رسانی شده در حوزه حوادث غیر ترافیکی بوده که تنها ۱۴۲ نفر از آنها به مراکز درمانی اعزام شدند و مابقی آنها در محل حادثه درمان شدند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین امداد رسانی به افراد برای گرمازدگی بوده، عنوان کرد: پس از آن تنگی نفس، مشکلات قلبی، سرماخوردگی، کوفتگی و دردهای عضلانی انداد رسانی‌ها را داشته‌اند که به منظور کاهش گرمای بیش از اندازه در مرز خسروی زیر ساخت‌های لازم ازجمله نصب سایبان و مه‌پاش نصب شده است.

بیان داشت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده در راستای تأمین زیرساخت‌های کاهش گرما و تلفات ناشی از آن اربعین امسال شاهد کاهش زوار گرمازده هستیم و به نهایتاً ۵۰ نغر در روز رسیده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه قلعه سفیدی در پایان توصیه کرد: با وجود زیر ساخت‌های فراهم شده در مرز خسروی اما به زائران توصیه می‌شود که زمان حرکت خود را مدیریت کنند و به عصر و شب موکول کنند تا در معرض گرما و گرمازدگی قرار نگیرند.