شکستنِ چهار دنده، شکستن جمجمه، سوراخ شدنِ ریه، آسیب‌دیدگی زیر چشم، پارگیِ صورت، پا، لب و دهان و…؛ اینها بخشی از آسیبهایی است که به کارگرِ پیمانکاری شرکت گاز در حادثه‌ی انفجار یافت آباد وارد شده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  ایلنا، ۳۱ مردادماه در محله‌ی یافت آباد تهران بر اثر نشست گاز، انفجار نسبتا بزرگی روی داد و یک واحد مسکونی تخریب شد. رسانه‌ها همان زمان اخبار این حادثه را پوشش دادند و از میزانِ خسارت و علتِ وقوع این حادثه نوشتند. این حادثه اما روی دیگری هم داشت که کمتر به آن توجه شد: مصدومیتِ حین کار برای نیروی جوانِ شرکتِ گاز ایران. شکستنِ چهار دنده، شکستن جمجمه، سوراخ شدنِ ریه، آسیب‌دیدگی زیر چشم، پارگیِ صورت، پا، لب و دهان و…؛ اینها بخشی از آسیبهایی است که به این کارگرِ جوان رسیده. او در حال حاضر روی تختِ بیمارستان است و چندین بار تحت عملِ جراحی قرار گرفته است.

پدرِ این جوان که خود نیز از کارگرانِ باسابقه‌ی شرکت گاز است  از حادثه‌ی ۳۱ مردادماه و اتفاقاتِ بعد از آن می‌گوید؛ از رها شدنِ کارگر به حال خود و بی‌توجهی شرکتِ گاز به درمانِ او.

به گفته‌ی او، موجِ انفجار به قدری زیاد بوده که این کارگرِ جوان، که به عنوان امدادگرِ شرکتِ گاز در محل حضور پیدا کرده بود، را به دیوار پرتاب کرده و دیوار روی سرش آوار شده است.

پدر این کارگر می‌گوید: این اولینِ حادثه در کار نبوده و آخرین هم نخواهد بود؛ از این دست حوادث زیاد اتفاق می‌افتد اما مسئله این است که کارگری که برای شرکتِ گاز کار کرده و در مأموریتِ این شرکت دچارِ چنین حادثه‌‎ی وخیمی شده، چرا باید به حال خود رها شود؟

او در توضیح بیشتر می‌گوید: پسرم را به بیمارستان دولتیِ فیاض بخش بردند در حالیکه شرکت نفت، بیمارستان تخصصی دارد و کارگری که بر اثر حادثه‌ی کار دچار آسیب دیدگی می‌شود باید در این بیمارستان بستری شود و از خدمات آن استفاده کند. پیگیریِ بسیاری کردم تا فرزندم را جابه‌جا کنم، اما پاسخی شنیدم که شنیدم برای یک کارگر واقعا آزاردهنده بود. آن‌ها گفتند چون پسرِ شما کارگرِ شرکتِ پیمانکاری است، بیمارستان پذیرش نمی‌کند مگر اینکه پیمانکار تعهد به پرداختِ هزینه‌ها بدهد!

این کارگرِ باسابقه‌ی شرکتِ گاز گفت: پیمانکار درابتدا زیر بارِ دادنِ این تعهدنامه نرفت، اما به دلیلِ پیگیری‌های بسیاری که از سوی شرکتِ گاز انجام دادم، بعد از گذشتِ ۵ روز در نهایت راضی به دادنِ تعهدنامه شد که دیگر نوش دارو بعد از مرگ سهراب بود! مانده بودیم چه کار باید کرد و نمی‌دانستیم بعد از ۵ روز آیا انتقال درست است یا نه در حالیکه همان روز اول باید با انتقال او موافقت می‌کردند.

او می‌گوید: پیمانکاری بودن دلیلِ مناسبی برای اینکه کارگر را به حال خود رها کنند نیست. این کارگر دچار حادثه حین کار شده و شرکتِ گاز باید از همان ابتدا مسئولیتِ این حادثه را می‌پذیرفت. این اقدامات فقط کارگران را بی‌انگیزه می‌کند که اگر چنین اتفاقی برایشان پیش آمد، هیچ کس مسئولیتِ درمانِ آن‌ها را برعهده نخواهد گرفت!