معاون فناوری دادگستری استان خراسان جنوبی از برگزاری دادگاه برخط در شرقی‌ترین نقطه کشور با وکیل متهم در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، ‌ عباس اسماعیلی با بیان اینکه برگزاری دادگاه و جلسات دادرسی به صورت برخط و الکترونیک یکی از اقدامات مناسبی است که در چند سال اخیر شکل گرفته است اظهار داشت: در حال حاضر دادرسی‌ها به صورت الکترونیک و به اشکال مختلف و گوناگون برگزار می‌شود. دادرسی میان زندانیان، دادرسی میان مردم عادی و دادرسی ایرانیان خارج از کشور ۳ نوع از دادرسی است که در صورت موافقت فرد این نوع از جلسات به صورت غیر فیزیکی و از راه دور و در فضایی امن صورت می‌گیرد.

معاون فناوری دادگستری استان خراسان جنوبی در ادامه با بیان این که در زمینه دادرسی الکترونیک میان زندانیان، دادرسی میان مردم و دادرسی ایرانیان خارج از کشور استان خراسان جنوبی توانسته است توفیقات خوبی کسب کند گفت: این نوع از دادرسی دارای ویژگی‌های های فراوانی است. رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سفر‌های شهری استانی و بین‌المللی، کاهش هزینه‌های مردم، صرفه‌جویی در وقت و زمان، رعایت حریم خصوصی، دسترسی بسیار ساده فرد، کاهش اطاله دادرسی، رفع محدودیت‌های مکانی و کاهش جمعیت دادگاه برخی از ویژگی‌های این نوع جلسات رسیدگی است.

عباس اسماعیلی در ادامه از برگزاری دادگاه برخط در شرقی‌ترین نقطه کشور با وکیل متهم در کربلای معلی خبر داد و گفت: این دادگاه توسط قاضی شعبه انقلاب شهرستان مرزی نهبندان با وکیل متهم که در پیاده‌روی اربعین در کربلای معلی بود برگزار شد.

وی تاکید کرد: این بیست و هشتمین دادگاه برخط بین المللی دادگستری استان خراسان جنوبی است. پیش از این با ایرانیان خارج از کشور در کشور‌های آمریکا، کره جنوبی، آلمان، هلند، کویت، پاکستان، عراق، ترکیه و آب‌های آزاد نیز دادرسی الکترونیک برخط برگزار شده است.