مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اربعین حسینی به عنوان یک فرصت برای رونق گردشگری مذهبی در لرستان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، عطا حسن‌پور ‌سیزدهم شهریور در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر لرستان گفت: سفرهای اربعین علاوه بر اینکه بخش بزرگی از گردشگری مذهبی کشور ماست، باب تازه‌ای از گردشگری مذهبی جهان گشود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر لرستان با بیان اینکه اربعین بزرگ‌ترین مهمان‌نوازی دنیاست که در آن مسلمانان در مسیر پیاده‌روی هر چه دارند خالصانه برای زوار اربعین در طبق اخلاق می‌گذارند، ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، در تلاش هستیم زوار اربعین در مسیر بازگشت و عبور از لرستان از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کنند.

حسن‌پور به راه‌اندازی پویش «زائر محترم زیارت قبول، از جاذبه‌های گردشگری لرستان دیدن کنید» اشاره کرد و افزود: با نصب بنرهای تبلیغاتی و با استفاده از اپلیکیشن لرستان سفر، نسبت به ماندگاری زوار در لرستان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری لرستان اقدام خواهیم کرد.

او با بیان اینکه اربعین تنها رویداد جابجایی گردشگر نیست بلکه بزرگترین رویداد مهمان‌نوازی جهان نیز محسوب می‌شود، اضافه کرد: این رویداد بزرگ، امروز جهان را مبهوت خود ساخته چون از حیث جابجایی گردشگر و مهمان نوازی در دنیا، بی‌مانند است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به موضوع بازگشت زائرین اربعین و همجواری لرستان با استان‌های مرزی بخصوص ایلام اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم این حجم عظیم از زوار اربعین را در مسیر بازگشت با معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در استان نگه داریم.

حسن‌پور اظهار کرد: ایجاد کمپین هر خانه یک موکب و نصب بنر معرفی جاذبه های گردشگری لرستان در مسیر بازگشت عتبات عالیات نیز در دستور کار قرار دارد و در این راستا در صورت لزوم از ظرفیت مدارس و سالن های ورزشی نیز برای اسکان زوار استفاده خواهد شد.