مدیر حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در شب و روز اربعین حسینی محافل عزاداری با حضور عاشقان اهل بیت(ع) در این آستان مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، مهدی حسین زاده در خصوص برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) به مناسبت اربعین حسینی، با اشاره به ارائه خدمات موکب‌های حرم مطهر، عنوان کرد: با توجه به اینکه حرم مطهر حضرت معصومه(س) مقصد زائرین در مسیر بازگشت از پیاده‌روی اربعین است علاوه بر خدمات رسانی در موکب حرم مطهر در عمود ۱۰۸۰، امکان اسکان خواهران و برادران در حرم بانوی کرامت و در شبستان حضرت نجمه، زائرسرای کوثر و صحن صاحب الزمان (عج) فراهم شده است و در سه وعده اطعام و پذیرایی از زائرین در حال خدمات رسانی است.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر حضرت معصومه(س)، ادامه داد: استحمام و ارائه خدمات بهداشتی به زائرین، ارائه خدمات ویژه کودک و مادر، ایجاد رختشویخانه، امکان شارژ موبایل، خیاطخانه و تعمیر ساک و چمدان از دیگر فعالیت‌های خدمات رسانی به زائرین اربعین در حرم مطهر است.

حسین‌زاده، محافل عزاداری در شب و روز اربعین حسینی را مورد توجه قرار داد و گفت: در شب اربعین، ویژه برنامه عزاداری را با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی و مداحی جواد برزگر خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در روز اربعین، از ساعت ۱۱ مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی و آیین قرائت زیارت اربعین با نوای جواد برزگر بعد از نماز عصر برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر حضرت معصومه(س)، یادآور شد: مراسم شام اربعین حسینی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صادقی واعظ و مداحی سیدرضا تحویلدار برگزار می‌شود.

حسین زاده با اشاره به آمادگی کامل خادمان بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) در خدمت رسانی به دسته‌های عزاداری گفت: در سالروز اربعین حسینی حرم مطهر از شهرهای مختلف سراسر کشور میزبان دسته جات عزاداری و هیات‌های مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه از امروز موکب طریق المهدی در بلوار پیامبر اعظم میزبان زائرین خواهد بود، بیان کرد: حرکت پیاده روی دلداگان اربعین در شهر قم در شب و روز اربعین از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۴ و ۱۵ شهریور) انجام می‌شود.

حسین زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه تا پایان صفر میزبان زائرین اربعین خواهیم بود؛ افرادی که می‌خواهند در خدمت رسانی به زائران اربعین در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) مشارکت کنند، می‌توانند با ارسال عدد ۳ به سامانه ۳۰۰۰۱۱۲۲ ارسال کنند.