معاون اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برپایی ۱۱۶ موکب در این استان در روز برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام ناصر هدایتی با بیان اینکه ۲۶ موکب از این تعداد در شهر بجنورد برپا خواهد شد گفت: موکب های برپا شده خدمات فرهنگی، پذیرایی و … به راهپیمایی کنندگان ارائه می کند.

حجت الاسلام هدایتی افزود: موکب های برپا شده جنبه مردمی دارد ، به عنوان مثال پذیرایی های انجام شده توسط خود مردم انجام می شود.

وی ادامه داد: مراسم پیاده روی جاماندگان از اربعین حسینی در تمامی شهرهای این استان برگزار می شود.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت بالای هیات های مذهبی این استان و مجموعه های مردمی اظهار کرد: برنامه ریزی برای حضور حداکثری مردم در این مراسم در روز اربعین امام حسین(ع) انجام شده است.

وی افزود: همچنین برنامه ریزی برای برپایی موکب ها در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین نیز انجام شده است.

حجت الاسلام هدایتی ادامه داد: مراسم پیاده روی جاماندگان از اربعین حسینی در این استان به صورت خانوادگی برگزار می شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه و حساسیت های روزهای پایانی صفر لازم است برنامه ریزی ها و هماهنگی ها به صورت دقیق انجام  شود تا این گرهمایی عظیم مردمی پایانی بر هیاهوهای دشمنان باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: همزمان با اربعین حسینی گروهی از عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) که نتوانستند در پیاده‌روی نجف تا کربلا شرکت کنند مسیر مشخص را با پای پیاده حرکت خواهند کرد که این برنامه با محوریت و مشارکت مردم و هیأت‌های مذهبی بجنورد و تمام شهرهای سطح استان برگزار می‌شود.