مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد نزدیک به ۵۲ هزار نفر از مرز خسروی در ۲۴ ساعت گذشته(۱۳ شهریور) خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، فریبرز کرمی با بیان اینکه روز گذشته(دوشنبه) ۷۹۹۷ نفر از مرز خسروی خارج شدند، گفت: از این تعداد ۷۸۳۰ نفر ایرانی و مابقی خارجی بودند.

وی تعداد مسافرین ورودی از مرز خسروی در روز گذشته را نیز ۴۳ هزار و ۹۷۹ نفر عنوان کرد و یادآور شد: ۴۳ هزار و ۸۵۳ نفر از مسافرینی که از مرز خسروی وارد کشورمان شدند، ایرانی و مابقی خارجی بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر(۲۷ مرداد) تاکنون بیش از ۵۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر از مرز خسروی خارج شدند، افزود: طی این مدت حدود ۲۵۳ هزار و ۶۰۰ نفر نیز از طریق مرز خسروی وارد کشورمان شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به فروکش کردن موج رفت زوار اربعین، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پیک برگشت مسافران مواجیهم که احتمالا تا پایان هفته جاری به اوج خود برسد.

کرمی همچنین از ثبت بیش از ۸۵۴ هزار تردد در محورهای استان در روز گذشته خبر داد که ۷۳۹ هزار مورد آن مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

کرمی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی خصوصا اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها برای بازگشت زوار آماده هستند و هیچ کمبودی وجود ندارد، افزود: زوار در پایانه مرزی خسروی سوار ناوگان حمل و نقل عمومی شده و در پایانه شهید کاویانی پیاده می‌شوند و از آنجا  نیز دوباره با ناوگان حمل و نقل عمومی به شهرهای خود برمی‌گردند.

به گفته این مسئول، از ابتدای ایام اربعین تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان کرمانشاه جابجا شده اند.

وی افزود: امسال با توجه به پارکینگ‌های خوبی که در نزدیکی مرز خسروی در نظر گرفته شده بود، بسیاری از زوار با خودروهای شخصی خود تردد کردند.