معاون سازمان حج و زیارت از استقرار ۸۴ ایستگاه و یک‌هزار نیرو برای راهنمایی زائران و پیگیری امور گم‌شدگان در اربعین خبر داد و گفت: بیشترین تعداد گم‌شده‌ها در مرزها و مبادی خروجی گزارش شده است.

به گزارش جارچی اخبار،  حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به مأموریت این سازمان برای پیگیری امور گم‌شدگان در اربعین، اظهار کرد: حدود ۸۴ ایستگاه راهنمای زائران در نقاط مرزی و شهرهای نجف، کربلا، سامرا و همچنین در مسیر راهپیمایی زائران از نجف تا کربلا برپا شده و حدود یک‌هزار نفر در این ایستگاه‌ها مستقر شده‌اند که با جلیقه‌های آبی‌رنگ زائران را راهنمایی می‌کنند.

به گفته معاون عتبات سازمان حج و زیارت، بیشترین گم‌شدگی‌ها در مبادی خروجی و مرزها که ازدحام جمعیت وجود دارد، اتفاق می‌افتد.

محمدی همچنین توصیه کرد: حتما افراد کهنسال و کودکان، نشانی محل اقامت در ایران و عراق و شماره تلفن در دسترس، همراه داشته باشند تا در صورت جدا شدن از دیگر اعضا و یا گم شدن در مسیر، بتوان به آن‌ها کمک کرد. حتما نقاطی از پیش برای قرار گذاشتن تعیین شود.

راهپیمایی اربعین از ایران، حدودا از ۲۷ مردادماه آغاز شده و طبق اعلام منابع عراقی تا کنون ۱۴ میلیون نفر از عراق و خارج از این کشور در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند. در ایران و عراق چهارشنبه ۱۵ شهریورماه روز اربعین است که بنا بر رسم اقوام عراقی، بسیاری از خدمات اربعین تا بعدازظهر این روز ادامه خواهد داشت، اما خدمات‌دهی موکب‌ها و بخش‌های دیگری که از ایران در عراق مستقر شده‌اند تا بیستم شهریورماه ادامه دارد.