مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان زنجان گفت: ۷۰ موکب در طول مسیر اعلامی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی در زنجان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

به گزارش جارچی اخبار، سیدشمس‌الدین موسوی ، با اشاره به برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در زنجان، اظهار کرد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در زنجان، روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه، مصادف با اربعین حسینی از صبح تا اذان مغرب از کنار تاج سد گاوازنگ تا مزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد و مسیری که زائران طی خواهند کرد، ۹ کیلومتر است.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در زنجان، ادامه داد: ۷۰ موکب در طول مسیر اعلامی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی در پذیرایی، ارائه خدمات فرهنگی، ارائه خدمات مذهبی و مشاوره‌ای‌، خدمات‌رسانی خواهند کرد.

موسوی با بیان اینکه مینی‌بوس در مسیر اعلامی جهت رفاه حال زائران مستقر خواهد شد، تصریح کرد: همچنین پیش‌بینی شده است تعداد ون در مسیر اعلامی مستقر شود تا زائرانی که کهنسال‌ هستند و ادامه مسیر برای‌شان دشوار است، راحت‌تر جابه‌جا شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان با اشاره به ارائه خدمات توسط سازمان‌ها و مراکز خدمات‌رسان به شهروندان، افزود: اقامه نماز ظهر و مغرب و عشا، مداحی و خواندن زیارت‌نامه اربعین در مزار شهدای گمنام، از دیگر برنامه‌های این ویژه‌برنامه است.

این مسئول افزود: همچنین برای رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم پارکینگ فراهم شده است. از جمله پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی کاسپین و محوطه‌های باز روستای گاوازنگ به سمت ورودی تاج سد برای پارک خودروها اندیشیده شده است.

این مسئول با بیان اینکه از موسسه‌ها و مراکز فرهنگی انتظار می‌رود در بحث فضاسازی و تبلیغی این مراسم به کمک خادمان شهدای گمنام گاوازنگ بیایند، خاطرنشان کرد: اهمیت پیاده‌روی اربعین و فضلیت‌های آن بسیار است و مردم پایتخت شور و شعور حسینی بار دیگر حماسه‌ای از جنس حسینی به نمایش خواهند گذاشت.