معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: امسال ۱۶۶ موکب از استان بوشهر به زائرین خدمات رسانی کرده اند.

به گزارش جارچی اخبار، اکبر پورات روز سه شنبه  با بیان اینکه ۲۳۰ دستگاه اتوبوس با پلاک‌های عمومی، اتوبوس‌های دولتی و شخصی برای خدمات به زائران هم استانی تامین شده است، اظهار کرد: ستاد اربعین از اردیبهشت ماه در این استان فعال شد و اقداماتی در بحث اطلاع رسانی و کارهای فرهنگی، حوزه حمل و نقل، جلب مشارکت‌های مردمی، تامین اقلام مورد نیاز مواکب، موضوعات امنیت و سلامت زائران انجام داده است.

وی افزود: در ستاد هماهنگی اربعین استان بوشهر، ۴۸ مصوبه در جهت هماهنگی، تسهیل‌گری و خدمات رسانی ابلاغ و عملیاتی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: با تلاش و همت مسئولین گمرکات استان ۱۱۶ دستگاه کامیونت و تریلر مجوز خروج از گمرکات را اخذ کرده و ۴۰ دستگاه در حال انجام تشریفات برای اخذ خروج هستند.

پورات ادامه داد: همچنین امسال از ظرفیت و توانمندی قشر دانش‌آموزان و دانشجویان استان با مدیریت کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان استفاده شد.

وی افزود: امسال هفت تیم آمبولانس با ۸۲ نفر کادر درمانی توسط کمیته بهداشت و درمان به منطقه شلمچه اعزام شدند.

پورات با اشاره به صدور بیش از ۴۸ هزار گذرنامه در استان بوشهر گفت: صدور گذرنامه اربعین در کوتاه‌ترین زمان انجام شده و بیش از ۴۸ هزار گذرنامه صادر شده و  ۶۷۵۲ مورد آن تمدید گذرنامه اربعین بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمین اختصاصی در شلمچه از قبیل استقرار پنج کانکس، سرویس بهداشتی صحرایی، تانکر آب شرب و هماهنگی جهت استقرار خودرو آتش نشانی و استقرار تیم هلال احمر، اورژانس، اتفاقات آب و برق از دیگر اقدامات انجام شده توسط ستاد اربعین استان بوشهر بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین بیش از ۱۵۰ تن آرد، ۱۵۰ تن برنج، ۷۰ تن مرغ، ۲۰ تن شکر و روغن از سوی ستاد اربعین استان تامین و تحویل کمیته مشارکت‌های مردمی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: با دستور استاندار بوشهر و کمیته پشتیبانی ستاد اربعین استان، بخشنامه‌ای جهت اعطای پنج روز مرخصی تشویقی به کارکنانی که قصد شرکت در مراسم و راهپیمایی اربعین داشتند ابلاغ شد.