یک استاد دانشگاه گفت: حرکت اربعین، این نقطه قوت مذهب تشیع قطعا معادلات جهانی را در ۱۰ سال آینده بر هم خواهد زد و به یقین روح عاشورایی، معنویت گرایی و روح پایبندی به اصول انسانی و اخلاقی در راهپیمایی اربعین باعث بر افراشته شدن اقتدار دینی خواهد بود.

به گزارش جارچی اخبار، محسن عامری شهرابی استاد دانشگاه عنوان کرد: اگر بخواهیم مکتب امام حسین(ع) را به دقت از بُعد فرهنگی و شاخص‌های مدون موجود بررسی کنیم به مفاهیمی همچون مقاومت، ایستادگی، مبارزه، آزادگی، ایثار، امر به معروف و نهی از منکر، نفی نژاد پرستی، جاودانگی و پایبندی به اصول انسانی و اخلاقی می‌رسیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین و کلیدی‌ترین شاخص که می‌توان در مکتب امام حسین(ع) به آن تکیه کرد، پایبندی به اصول انسانی و اخلاقی است ، لذا مهم‌ترین شاخصی که جریان واقعه عاشورا را شکل می‌دهد و نمایش جاودانی از صحنه کربلا باقی می‌گذارد پایبندی به اصول انسانی و اخلاقی است.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک بازتاب جهانی است و بنده یقین دارم که هر ساله این حرکت که بیانگر انسجام معرفتی، شناختی، فرامکانی و فراشناختی تشیع است و در طول تاریخ نسبت به مذاهب و ادیان دیگر بی مانند است، اوج می‌گیرد.

عامری شهرابی بیان کرد: قطعا در یک دهه آینده راهپیمایی اربعین بسیاری از معادلات فرهنگی جهان را برهم می‌زند و بازتاب این سلوک و حرکت مذهبی قوی جهان را دچار حیرت می‌کند؛ و به زودی شاهد این حیرت جهانی خواهیم بود.

وی ظرفیت راهپیمایی اربعین را در حوزه بازتاب رسانه‌ای مورد توجه قرار داد و گفت: کلیدی‌ترین شاخص راهپیمایی اربعین به عنوان یک حرکت مذهبی، آیینی و معرفتی که از بزرگترین گردهمایی‌های مذهبی جهان و بی‌مانند است و هر ساله رشد روز افزون پیدا می‌کند، پایبندی امام حسین(ع) به اصول انسانی و اخلاقی است که ماندگاری آن فراتر از زمان است.

عامری شهرابی تاکید کرد: نمی‌توان گفت راهپیمایی اربعین یک حرکت صرفا مذهبی، سیاسی و یا صرفا نژادی است، بلکه حرکتی است که تبدیل به یک حرکت جهانی می‌شود؛ این حرکت حتی ابعاد و پوسته‌های خود را خواهد شکست و بزرگتر می‌شود.

وی اضافه کرد: حرکت اربعین، این نقطه قوت مذهب تشیع قطعا معادلات جهانی را در ده سال آینده بر هم خواهد زد و به یقین روح عاشورایی، معنویت گرایی و روح پایبندی به اصول انسانی و اخلاقی در راهپیمایی اربعین باعث بر افراشته شدن اقتدار دینی خواهد بود.

عامری شهرابی در پایان اظهار کرد: راهپیمایی اربعین انسجامی را در دنیای تشیع ایجاد می‌کند که فراتر از دنیای تشیع خواهد رفت و معادلات فرهنگی و مذهبی جهان را در ده سال آینده به یقین دچار تغییرات مثبتی خواهد کرد.