مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: رمز اربعین این است که ما در مقابل طوفان تبلیغاتی که از همان ابتدا آغاز شد و نخواستند پیام عاشورا به امت اسلام و امت‌های دیگر برسد، ایستاده‌ایم.

به گزارش جارچی اخبار، یوسف پورآرین، با اشاره به ابعاد اربعین، اظهار کرد: ویژگی اربعین این است که ما در اربعین حسینی یاد امام حسین(ع) را زنده نگاه می‌داریم و این مسئله بسیار مهمی است، فرض کنید اگر این شهادت عظیم در تاریخ اتفاق می‌افتاد، اما بنی‌امیه موفق می‌شد یاد اباعبدالله (ع) را از خاطره نسل بشر در آن روز و در آینده محو کند، در این صورت این شهادت چقدر برای عالم اسلام فایده و اثر داشت؟

وی ادامه داد: اگر امام حسین(ع) شهید می‌شد و مردمان آن روزگار و مردم نسل‌های بعد نمی‌فهمیدند امام به چه علت شهید شده است، این شهادت چه اثری می‌توانست بر مردم بگذارد و چه نقشی در بیداری ملت‌ها داشت؟

این مسئول عنوان کرد: در پیام امام حسین(ع) رشد، سازندگی، هدایت و برانگیزانندگی وجود دارد ، اگر این پیام به درستی منتقل نمی‌شد، آیا می‌توانست سازنده، رشد دهنده، هدایتگر و برانگیزاننده باشد؟

وی بیان کرد: با شهادت امام حسین(ع) و با حرکت تبیینی حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و یاران باوفای ایشان، پیام اباعبدالله(ع) در طول تاریخ زنده نگاه داشته شد.

پورآرین خاطرنشان کرد: اهمیت اربعین به این دلیل است که در این روز با تدبیر الهی خاندان پیامبر(ص) یاد نهضت حسینی را برای همیشه جاودانه کردند و این حرکت پایه‌گذاری شد. اگر بازماندگان شهدا کمر همت به حفظ یاد شهدا نمی‌بستند، آیا نسل‌های بعد از دستاوردهای این شهادت استفاده‌ای می‌بردند؟

این مسئول تصریح کرد: رمز زنده ماندن واقعه عاشورا این است که ظلم دشمن و حقیقت و فلسفه عاشورا پس از امام حسین(ع) با افشاگری خاندان اهل بیت‌(ع) تبیین شد، واقعه عاشورا تا امروز به همین دلیل زنده است.

وی یادآور شد: درس اربعین به ما این است که باید حقیقت شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگاه داشت، اباعبدالله(ع) نیز در سخنرانی‌هایی که داشتند فرمودند من برای اقامه حق و عدل، جلوگیری از ظلم و جور و ایجاد حاکمیت و شرع به میدان آمدم، این پیام زنده‌ای است که امروز امام حسین (ع) برای بشریت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: چون اربعین حسینی در حال انتقال این پیام‌ها به مردم است، دشمنان و یزیدیان زمان با آن مخالفت می‌کنند و مظلومین، مسلمانان و آزادگان نیز جذب آن می‌شوند. رمز اربعین این است که ما در مقابل طوفان تبلیغاتی که از همان ابتدا آغاز شد و نخواستند پیام عاشورا به امت اسلام و امت‌های دیگر برسد، ایستاده‌ایم.

پورآرین در پایان بیان کرد: در زنده نگاه داشتن یاد و راه اباعبدالله(ع) و گرفتن مراسم اربعین ده‌ها میلیون نفر شرکت می‌کنند، بی‌شک نظارت‌کنندگان این مراسم باشکوه این سؤال در ذهنشان نقش می‌بندد که این حجم از دلدادگی و اظهار محبت و عشق از کجا می‌آید و امام حسین(ع) به چه دلیل به شهادت رسید؟ پیام‌های حضرت چه بود؟ این بزرگ‌ترین هدفی است که ما در بزرگداشت اربعین حسینی به دنبال آن هستیم.