یادداشتی از سردار سعید منتظرالمهدی

سخنگوی پلیس و معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا درخصوص پاسداشت خون شهدای اخیر مجموعه انتظامی کشور

 

«برای شهدایمان می‌نویسم، برای مظلومیت آنان، برای اشکِ کودکان و سوزِ دل خانواده‌شان، برای رشادت، شجاعت، صلابت و جوانمردی یکایک‌شان، یادمان باشد تامین امنیت، هزینه سنگینی دارد و بهای آن را این روزها پلیس با اهدای جانش می پردازد.

بار دیگر ۲ تن از نیروهای خوش‌خلقِ  پلیس در راه تأمین امنیت در یک ترور کور و ناجوانمردانه توسط تروریست‌های ایران‌ستیز و اشرار مسلح در سیستان و بلوچستان جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند که جایشان پُرشدنی نیست.

وقتی صحبت از رشته‌های ناگسستنی ماموریت پلیس با روزمرگی های شهروندان به میان می‌آید سخن گزافی نیست؛ پَر کشیدنِ ماموران پلیس در ماموریت‌های درون‌شهری برای حفظ برقراریِ ایمنی  شهروندان در تخریب سازه‌های نا ایمن در پایتخت موید آن است.

آن هنگام که به مظلومیت شهدای فراجا اشاره می‌شود، به واقع نمی‌دانم کفه پریشان‌حالیم برای کدامشان سنگین‌تر است؟ برای پیکر همرزمانِ کاربلدِ بی‌ادعایم که از زیر آوار بیرون آمدند و کسی چه می‌داند زیر آوار ماندن و خاک را به جای هوا به ریه‌ها فرستادن چیست؟ همانند غواصان عزیزمان که به جای شنا در اروندرود، با دست‌های بسته در خاک دفن شدند.

غم کدامشان را به دوش و دل بکشیم، آن همکارِ گران‌سنگمان در کلانتری که در هنگامه دستگیری متهمِ سلاح به دست، خون داد تا خونِ شهروندی بر زمین نریزد یا آن مامورِ متعهدی که جان فرزندان این مرز و بوم برایش ارجحیت داشت و نخواست که گرفتارِ افیون اعتیاد شوند و در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر جانش را در طبقِ اخلاص گذاشت و به این سرزمین هدیه کرد، یا آن مرزبانِ باغیرتی که جان می‌دهد ولی خاک نمی‌دهد، یا عوامل گشتِ درون شهری که مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند، یا آن گشت پلیس راهور که در جاده مورد پرسش قرار می‌گیرد و راهنمایی می‌کند، اما در پاسخ به جای تشکر آماج گلوله و سُرب‌های داغ قرارمی‌گیرد، آن مامور چک و خنثای بمب که قیچی بر رشته جان خویش می‌زند، یا برای سرباز خوش‌غیرتی که آموخته دفاع از وطن و هموطنانش عین همجواری با ایزد است و یا دیگر همکاران شهیدم …

بی‌شک تعدد و گستره‌ِ ماموریت‌های مخاطره‌آمیز شبانه‌روزی پلیس، کشف هزاران تن مواد و اقلام ممنوعه، پنجه در پنجه بدطینتان و مخلان نظم و امنیت انداختن و در نهایت تولید امنیت، بهایی دارد و این روزها عزیزانم در فراجا با جان گرانقدرشان این بها را می‌پردازند.

فراجایِ مقتدر و مظلوم ترکیب عجیبی است؛  فراجا همان پلیس مظلوم ایران ما است که آماج حملات‌ مغرضان و برخی از دوست‌نماها قرار دارد، آری امنیت به خودی خود ایجاد نمی‌شود و همگان می‌بایست برای تامین و ارتقای آن تلاش کنیم و حامی و قدردان تلاشگران عرصه امنیت باشیم.

پاس می‌داریم زحمات همه گرامیان را در سازمان بزرگ پلیس و کلاه از سر برمی‌داریم وتمام قد به احترام‌شان می‌ایستیم؛ یقینا بهشت و همجواری با سالار شهیدان جایگاه شهدای متعهد و مظلوممان است.

یادشان گرامی و راه‌شان پُررهرو باد …

سعیدمنتظرالمهدی – اربعین ۱۴۰۲»