مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از پخش نزدیک به پنج هزار پرس غذای گرم توسط خیران داوطلب خانه‌های هلال این استان میان زائران پاکستانی اربعین در شهرستان‌های چابهار و میرجاوه خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار،  سید محمد مهدی سجادی روز اظهارکرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امسال برای برپایی باشکوه‌تر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) با استفاده از تمام توان و ظرفیت اعضاء و داوطلبان نسبت به برپایی موکب هیات رهروان حضرت علی اکبر(ع) اقدام کرده است.
وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز به زائران اربعین خدمات رسانی می کند، تاکید کرد: این خدمات در قالب چهار خدمت ارزنده شامل خدمات امدادی، تزریقات و سرم، پانسمان و تست فشار و قندخون بوده که توسط تیم های توانا و نجاتگران هلال احمر به زائران ارائه می شود.
مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه زائران از خدمات رسانی موکب‌های هیات رهروان حضرت علی اکبر(ع) هلال احمر رضایت کامل دارند، اظهارکرد: موکب هلال احمر در کنار خدمت‌رسانی به زائران، اقدامات فرهنگی، آموزشی را به منظور ارتقای ایمنی و سلامت زائران به ویژه محافظت در برابر گرمازدگی در دستور کارخود قرار داده ‌است.
وی از بهره‌برداری از ۶ خانه هلال روستایی در سیستان و بلوچستان در یک ماه اخیر خبر داد و افزود: این خانه های هلال در شهرستان‌های هیرمند، هامون، سراوان و ایرانشهر راه اندازی شد.
سجادی گفت:خانه‌های هلال یک خدمت نوین محسوب می‌شود و اساس و رویکرد آن استفاده از ظرفیت مردمی و اجتماع محور است، با تاسیس خانه‌های هلال این امکان فراهم می‌شود که خدمات هلال احمر به دوردست ترین مناطق استان به ویژه مناطق روستایی گسترش یابد.
وی بیان کرد: مهمترین خدمات در خانه های هلال را آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات، توسعه فعالیت های اجتماعی، خیرخواهانه، بشردوستانه و بهره مندی از ظرفیت های داوطلبی برای امدادرسانی در حوادث احتمالی عنوان کرد. هلال احمر سیستان و بلوچستان دارای ۳۴۵ خانه هلال در ۱۸ شعبه هلال احمر است.