مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن بر اساس امتیاز کسب شده، مجاز به انتخاب واحد مسکونی با پیشرفت بیشتر هستند.

به گزارش جارچی اخبار، حسینعلی مقصودی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: عملیات احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن بعد از تأمین زمین، انتخاب سازنده و در شهرهای کوچک واگذاری به گروه‌های ساخت، آغاز شد.

وی افزود: فرایند ساخت و ساز در شهرهای مختلف چهارمحال و بختیاری، چه پروژه‌های انبوه‌ساز و چه گروه‌های ساخت، آغاز شده و با تصمیمات اخیر شورای عالی مسکن سرعت اجرای آن‌ها بیشتر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متقاضیان مسکن بعد از اینکه عملیات اجرایی واحدهای مسکونی به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌رسد، بر اساس میزان واریز و زمان واریز وجه رتبه‌بندی می‌شوند.

مقصودی عنوان کرد: متقاضیان مسکن به ازای یک میلیون تومان در روز یک امتیاز کسب می‌کنند و می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ای که عملیات ثبت نام خود را انجام دادند، امتیاز خود را مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در پایان کار بر اساس امتیاز نهایی، متقاضی مجاز به انتخاب واحد مسکونی است و اینکه متقاضیانی که امتیاز بالاتری دارند می‌توانند واحد بزرگ‌تری انتخاب کنند نیز قطعی نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اگر در مواردی امتیاز دو متقاضی یکی شود از امکان قرعه‌کشی استفاده خواهد شد.

مقصودی بیان کرد: پروژه‌هایی که از سال‌های گذشته آغاز شده‌اند بین ۸۰ تا ۱۰۰ مترمربع زیربنا دارند.