محسن اسلام‌زاده درباره مستند جدیدش با نام «گره کور» گفت: «اخیرا مشغول ساخت مستندی با نام «گره کور» بودم که داستان آن درباره خصوصی‌سازیِ کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی است. ما تقریبا ۶.۷ ماه تحقیق کردیم که بتوانیم حرف جدیدی در این مستند بزنیم. به دلیل اینکه مستندهای زیادی با موضوع خصوصی‌سازی ساخته شده است که یک مستند هم من در این زمینه ساخته‌ام. در حقیقت ما دنبال یک سوژه جدیدتر بودیم و تحقیقات کارمان خیلی زمان برد تا اینکه ببینیم باید در این زمینه چه کاری انجام دهیم.»

به گزارش جارچی اخبار، کارگردان مستند «گره کور» توضیح داد: «من یک سری از واگذاری‌ها و خصوصی سازی‌ها را بررسی کردم تا متوجه شوم مشکل کجاست و درنهایت به این نتیجه رسیدم که باید چند پرونده مهم که خصوصی‌سازی ناموفقی داشته‌اند را دوباره بازخوانی کنیم. مثل پرونده آلومینیوم المهدی بندرعباس یا ماشین‌سازی تبریز و همچنین به عنوان یک پرونده جدید به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه ورود کردیم. بنابراین مستند «گره کور» را در آخرین روزهای سال گذشته فیلم‌برداری کردیم و بعد از آن وارد مرحله تدوین شدیم. خیلی برایم اهمیت داشت که بررسی دقیق‌تری انجام دهم که چه بر سر واگذاری‌ها آمد که الان به عنوان یک پرونده پر انتقاد از آن‌ها یاد می‌شود. به همین دلیل کارشناسان مختلفی هم که در این حوزه حرفی برای گفتن داشتند را به هر سختی‌ای که بود پیدا کردیم تا مصاحبه کنند. این روزها هم مستند آخرین مراحل تدوین را سپری می‌کند تا به زودی آماده پخش شود.»

کارگردان مستند «تنها میان طالبان» ادامه داد: «با توجه به اینکه مستند «گره کور» ساختارش کمی تلویزیونی است، آن را به جشنواره سینماحقیقت ارائه نمی‌کنیم. بالاخره برای کارهای جشنواره‌ای یک انتظار بیشتری در ساختار و روایت وجود دارد که مخاطب هم انتظار بالایی دارد. به همین دلیل این مستند را از شبکه مستند تلویزیون به شکل تک قسمتی پخش می‌کنیم.»

اسلام زاده درباره فیلم‌برداری مستند «گره کور» گفت: «فیلم‌بردای این مستند در شهرهای تهران، کرمانشاه و بندرعباس انجام شد.»

او در پایان درمورد گروه مخاطب مستند «گره کور» گفت: «مخاطب اول این مستند مسئولان ارشد کشور هستند تا این راهی که طی شده است را ببینند و حرف‌های کارشناسان و مردم را گوش کنند. چون تصمیماتی در سطح عالی برای مولدسازی گرفته می‌شود که آن هم شبیه به خصوصی‌سازی است. دیدن مستند «گره کور» به تصمیم گیری مسئولین برای مولدسازی و مسائلی که وجود دارد کمک می‌کند و باید به آن‌ها توجه شود تا ۱۰ سال دیگر شاهد این نباشیم که چند برابر این مشکلات در راه مولدسازی هم ایجاد شده است.»

عوامل مستند «گروه کور» عبارتند از کارگردان: محسن اسلام‌زاده، تهیه‌کننده: مهدی انصاری، نویسنده: محمود عزیزی، فیلم‌بردار: روح‌الله خالقی و محسن اسلام‌زاده، مدیر تولید: امجد خروشی، صدابردار: عباس عقبایی، گوینده گفتار متن: محمدباقر مفیدی‌کیا و تدوین: حمید مشهدی.