رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از آغاز بکار رسمی داشبورد مدیریتی اجتماعی کشور برای بارگذاری داده‌های استاندارد سازی شده ۳۵ دستگاه مرتبط در حوزه اجتماعی و بهره گیری از این داده‌ها خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد عباسی در حاشیه برگزاری «گردهمایی استقرار نظام جامع رصد اجتماعی کشور» در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد تشکیل شبکه تعاملی واحد هستیم که با حضور ۳۵ دستگاه کشور در راستای ایجاد همکاری و ضرورت انسجام بخشی داده‌ها و همچنین استانداردسازی داده‌ها و اطلاعات برای مراکز علمی و پژوهشی و همچنین نظام تصمیم سازی کشور هستیم.

وی افزود: با تمرکز داده‌های استانداردسازی شده هم اندیشمندان و پژوهشگران می‌توانند از این داده‌ها استفاده کنند و هم نیازمندی مسئولین و تصمیم سازان برای وجود اطلاعات جامع و متقن برطرف می‌شود قطعا تصمیم سازان نیازمند داده‌های استانداردسازی شده در حوزه اجتماعی هستند تا با نگاه به آینده برنامه ریزی‌های دقیق صورت بگیرد.

عباسی ادامه داد: با شکل گیری این گردهمایی دستگاه‌های مرتبط در حوزه اجتماعی فرصت پیدا می‌کنند از مخزن فراگیری که ایجاد می‌شود بهره بگیرند و هر یک از آنها داده‌های خود را در اختیار این سامانه قرار می‌دهند تا با تمرکز آن با محوریت سازمان امور اجتماعی این داده‌ها برای تصمیم سازی قابل اتکاء شوند. امروز تفاهم‌نامه‌ای میان دستگاه‌های مرتبط در حوزه اجتماعی با سازمان امور اجتماعی منعقد می‌شود تا با بهره گیری از سامانه داشبورد مدیریتی اجتماعی کشور و استفاده از داده‌های استاندارد سازی شده برای مدیران و همچنین متولیان استانی فراهم شود. در حال حاضر دسترسی به این اطلاعات در اختیار آنها قرار داده شده و از امروز به صورت رسمی و عملیاتی از این داشبورد مدیریتی استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: اقدامات نرم افزاری داشبورد اجتماعی کشور انجام شده و از روزهای گذشته به صورت آزمایشی کار آن آغاز شده اما هر یک از دستگاه‌ها داده‌های خود را در این داشبورد مدیریتی بارگذاری می‌کنند و از امروز بر اساس دسترسی‌هایی که داده می‌شود امکان بهره گیری از داده‌ها فراهم شده است. البته تکمیل این سامانه به مرور زمان با بارگذاری داده‌ها توسط دستگاه‌های مختلف انجام خواهد شد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در پاسخ به سوالی در خصوص پایش داده‌هایی که در داشبورد مدیریتی اجتماعی کشور بارگذاری می‌شود، گفت: همه این داده‌ها ضمن استانداردسازی شدن مورد سنجش قرار می‌گیرند که این کار توسط مرکز رصد اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور انجام می‌شود.