مستند «السلطان» امروز پنجشنبه ٢٣ شهریور روی آنتن شبکه دو می‌رود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  روابط عمومی مستند، مستند «السلطان» که امروز پنجشنبه ٢٣ شهریور روی آنتن شبکه دو می‌رود به خدمت‌رسانی ایرانیان به زائران عراقی می‌پردازد که به مناسبت ایام شهادت امام رضا (ع) با پای پیاده به زیارت حرم امام رئوف می‌آیند.

از آنجا که در ایام پیاده‌روی اربعین، عراقی‌ها به تمامی زوار و زائران ایرانی که راهی کربلا هستند، خدمت‌رسانی می‌کنند، در ایام پایانی ماه صفر که عراقی‌ها به عنوان مهمان به ایران می‌آیند تا به زیارت حرم رضوی بروند، نیز ایرانیان خدمات آنان را ارج نهاده و بدین ترتیب سنت حسنه مهمان و میزبان به نمایش گذاشته می‌شود.

قسمت اول این مستند با نام «میزبان» چهارشنبه ۲۲ شهریور پخش شد و دومین قسمت این مستند به عنوان «السلطان» امروز پنجشنبه ۲۳ شهریور حوالی ساعت ۱۸ پخش می‌شود.

این اثر به نمایش تصاویری از زوار عراقی که هر سال مشتاقانه به ایران می‌آیند تا به زیارت حرم امام رضا (ع) بروند، می‌پردازد.

مستندهای «میزبان» و «السلطان» کاری از مرکز رسانه‌ای هنری نهضت و مرکز سیمرغ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدعباس حسینی است که به مناسبت ایام شهادت هشتمین پرتو آسمان امامت، امام رضا (ع) مهمان خانه مخاطبان خواهند بود.