معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از خدمت‌رسانی ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از اعضای این سازمان در طرح همسفران خورشید خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر- خراسان رضوی؛ سیدعلی منیری، معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: در سفرهایی که به استان‌های مختلف داشتم، بیشترین درخواست‌ها از سوی اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر برای تشرف به حرم ثامن الحجج (ع) بود. بعد از دوران کرونا این اولین اردوی بزرگ هلال احمر است که در ایام شهادت حضرت (ع) و برای خدمات‌رسانی به زائران رقم خورده است.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از سراسر کشور در مشهد گرد هم جمع شدند تا در ایام پایانی ماه صفر به زائران کم‌توان و سالخورده خدمت‌رسانی کنند.

منیری ضمن تشکر از جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به عنوان میزبان خادمان، بیان کرد: در ایام شهادت، مشهد بسیار شلوغ است و نمی‌توان به راحتی در آن حاضر شد و خدمت کرد، اما این فرصت برای اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر فراهم شده است.

وی در ادامه، افزود: از فردا پنج‌شنبه، ۲۳ شهریورماه، برنامه خدمت جمعیت جوانان هلال احمر در مشهد آغاز می‌شود. پس از گروه‌بندی توسط سرپرست‌ها، هرکدام از خادمان جوان در این ایام، دو روز به خدمت‌رسانی و کمک به زائران سالخورده، خسته و یا ناتوان مشرف می‌شوند که اقدامی‌بزرگ و بشردوستانه است.

منیری تاکید کرد: این فرصت بی‌نظیری است که در ایام عزاداری دهه آخر صفر نصیب هر یک از اعضای جوان جمعیت هلال احمر شده است. این اتفاق، بزرگ و مبارک است که تاکنون در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، چنین اجتماعی را سراغ نداشتیم.