رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تا پایان سال مددجویان پشت نوبتی دریافت جهیزیه به صفر خواهد رسید و به تمامی متقاضیان و نوعروسان جهیزیه اعطا می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، مرتضی بختیاری درباره نوعروسان تحت حمایت و پشت نوبتی دریافت جهیزیه توضیح داد: این نهاد سال گذشته حدود ۸۶ هزار سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج پسران را به جامعه هدف خود ارائه داد.

به گفته او، طبق هدف گذاری امسال، قرار است تا پایان سال ۱۰۰ هزار سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند و زوجین تحت حمایت اهدا شود که شمار متقاضیان نیز تقریباً به همین میزان است و با اعطای این تعداد عملاً پشت نوبتی نخواهیم داشت.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۲۰ هزار سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در سراسر کشور اهدا شد و به زودی و همزمان با اعیاد ربیع‌الاول(میلاد حضرت محمد(ص) و آغاز امامت امام زمان(عج) نیز چندین هزار سری جهیزیه به جامعه هدف اهدا می‌شود و این روند تا پایان سال ادامه دارد به طوری که صف پشت نوبتی جهیزیه در این بازه زمانی صفر خواهد شد.

بختیاری اضافه کرد: این جهیزیه‌ها شامل اقلام یخچال فریزر، تلویزیون، جاروبرقی، اجاق گاز و ماشین لباسشویی است که با ارزش ریالی این جهیزیه‌ها حدود ۳۳ میلیون تومان است که با هدف حمایت از تولید ملی از کارخانجات داخلی تامین شده است. البته این اقلام در کارخانه بیش از ۴۰ میلیون تومان ارزش دارد اما تولیدکنندگان این کالاها را با قیمت مناسب در اختیار کمیته امداد قرار می‌دهند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت همین موضوع جهیزیه است تا بتوانیم گامی در مسیر تعالی جمعیت کشور و استحکام بنیان خانواده برداریم.