مدیرکل کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمرکز زدایی کمیسیون های پزشکی از مرکز و واگذاری امور به استان ها در دستور کار این اداره کل است و با جدیت این طرح را دنبال می‌کنیم.

به گزارش جارچی اخبار، غلامرضا طائبی روز دوشنبه در نشست منطقه ای معاونان بهداشت و درمان و مسئولان کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان های شمالغرب کشور در تبریز، افزود: یکی از اهداف اداره کل کمیسیون های پزشکی بنیاد کشور در طراحی و اجرای نشست های منطقه ای، تعقیب سیاست های جدید ریاست بنیاد مبنی بر واگذاری بخشی از برنامه ها و اختیارات به استان ها است.

وی اظهار کرد: ما اعتقاد داریم که باید از اجرای کمیسیون های پزشکی توسط مرکز و تهران، تمرکز زدایی شده و این اختیار به استان ها و شهرستان ها واگذار شود.

طائبی از برنامه ریزی اداره کل کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای توسعه مشاوره های پزشکی قبل از کمیسیون پزشکی در سطح استان ها خبر داد و اظهار کرد: از استان ها خواسته ایم تیم های تخصصی را تشکیل دهند تا کار بررسی و راهنمایی مراجعان به کمیسیون های پزشکی استانی به سهولت انجام شود.

به گفته وی برخی استان های بزرگ مثل آذربایجان شرقی می توانند با تشکیل این تیم های تخصصی به استان های همجوار خود به عنوان استان معین کمک کنند.

طائبی با بیان اینکه می توان از ظرفیت پزشکان بنیاد شهید، پزشکان مشاور و پزشکان برنامه پایش سلامت برای مشاوره های قبل از کمیسیون های پزشکی و همچنین بررسی پرونده های مشمول مواد ۲۲ و ۲۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران استفاده کرد، گفت: این اطمینان خاطر را می دهیم که نظرات پزشکان کمیسیون های پزشکی، نظرات تخصصی و البته مستند به اسناد پزشکیِ مربوط به مجروحیت یا جانبازی متقاضیان بوده و دغدغه دست اندرکاران این کمیسیون ها تنها تشخیص درست و تحقق عدالت است.

در این نشست که معاونان بهداشت و درمان و مسئولان کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان حضور داشتند، درباره آخرین تحولات مرتبط با کمیسیون های پزشکی بحث و تبادل نظر شد.