فرمانده سپاه مراغه اعلام کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس امسال حدود ۲۰۰ برنامه متنوع در سطح محلات، ادارات و اقشار مختلف شهرستان اجرا شده و بار دیگر با آرمان‌های شهدا و امامین انقلاب تجدید بیعت می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ پاسدار یحیی حیدری  به برگزاری یادواره‌های شهدا در طول این هفته اشاره کرد و افزود: ۳۰ یادواره شهدای محله‌محور توسط حوزه‌های مقاومت و در روستاها با مشارکت دهیاران و مجموعه بسیج برگزار می‌شود.

وی دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران در طول هفته دفاع مقدس را هم یادآوری کرد و ادامه داد: این دیدارها موجب ارتقای روحیه و تقویت انگیزه برای رسیدن به اهداف والای نظام مقدس اسلامی می‌شود.

به گفته فرمانده سپاه مراغه پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری مسابقات ورزشی در سطوح کشوری و استانی و مسابقات فرهنگی و برنامه‌های شاد نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان به شمار می‌رود.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد آخرین روز از هفته دفاع مقدس امسال با هفته وحدت مقارن است و در این روز جنگ شادی برگزارشده و وحدت بین شیعه و سنی در این شهرستان جشن گرفته می‌شود.

دانش‌آموزان درس آمادگی دفاعی را در گنجینه شهدا فرا می‌گیرند

فرمانده سپاه مراغه با بیان اینکه گنجینه شهدای این شهرستان برای بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان مهیاست، اظهار کرد: آنان در سال تحصیلی جدید درس آمادگی دفاعی خود را در این گنجینه فرامی‌گیرند.

سرهنگ حیدری حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در گنجینه شهدا را فرصتی برای بازدید آنان از آثار شهدا عنوان کرد و ادامه داد: راویان دفاع مقدس هم در حاشیه این بازدید از قهرمانان و الگوهای واقعی جوانان که همانا رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند، سخن می‌گویند.

به گفته وی پذیرش دانش‌آموزان و دانشجویان مراغه در گنجینه شهدا تا اواسط آبان سال جاری ادامه می‌یابد.

نشست‌های تخصصی کنگره شهدا از هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود

فرمانده سپاه مراغه به در پیش بودن کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی و به تبع آن اجلاسیه هزار و ۴۰۰ شهید مراغه اشاره و بیان کرد: نشست‌های تخصصی این کنگره همزمان با هفته دفاع مقدس در این شهرستان آغاز می‌شود.

سرهنگ حیدری اضافه کرد: به همین منظور برگزاری ۶ نشست تخصصی یا یادواره شهدا با حضور سخنرانان کشوری برای اقشار، کارمندان، مجموعه شهرداری، ورزشکاران و هیئتی‌ها در طول هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است.

وی یادواره‌های شهدای «معلم و فرهنگی»، «طلاب و روحانیون» و «بسیج جامعه زنان» را جزو همین موارد عنوان کرد و ادامه داد: مراغه بیش از ۱۲۰ شهید زن در بمباران‌های دوران دفاع مقدس داشت که در هفته دفاع مقدس امسال یاد و خاطره آنان گرامی داشته می‌شود.

وی با بیان اینکه اجلاسیه هزار و ۴۰۰ شهد مراغه در آخر مهرماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: مراغه بعد از تبریز بیشترین تعداد شهدای استان را دارد و هزار و ۴۰۰ شهید این شهرستان برگ زرینی بر دستان مردم غیور مراغه به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه مراغه همچنین از اهالی شهرستان خواست تا در برگزاری اجلاسیه هزار و ۴۰۰ شهید این شهرستان مشارکت حداکثری داشته باشند تا نسل جدید انقلاب بیش از پیش با آرمان‌های شهدا و امام شهدا آشنا شوند.

سرهنگ حیدری به تقارن بهار تعلیم و تربیت با بهار ایثار و مقاومت نیز تاکید کرد و ادامه داد: همزمان با هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت در فضایی جذاب و پرنشاط در مدارس شهرستان نواخته می‌شود.

به گفته وی آینده کشورمان با علم‌اندوزی و دستیابی جوانانمان به تکنولوژی رقم می‌خورد و دانش‌آموزان ما با عمل کردن به وصیت شهدا که همانا تحصیل علم است می‌توانند راه آنان را ادامه دهند.

فتنه نفاق و سلطنت‌طلب خنثی شد

فرمانده سپاه مراغه بیان کرد: طی روزهای اخیر با هوشیاری و بصیرت ملت بزرگ ایران، فتنه نفاق و سلطنت‌طلبان که در کشورهای مختلف پراکنده هستند، خنثی شد.

وی افزود: آرامش و امنیت امروز به برکت خون شهدای امنیت به دست آمده و از والدین نیز انتظار می‌رود تا از فرزندانشان بیشتر مواظبت کنند و بدانند که آینده از آنِ انقلاب اسلامی است.

۳۱ شهریورماه، سالروز تحمیل جنگ از سوی رژیم بعثی عراق به کشور عزیزمان ایران اسلامی محسوب می‌شود و بر همین اساس از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر هفته دفاع مقدس نام گرفته است.

گفتنی است هفته دفاع مقدس عینیت‌بخشی به اسلام ناب محمدی، تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و جامعه امام زمانی بود زیرا در آن دوران وحدت و ایثارگری ملت ایران به اوج رسید و ملت غیور ایران به باور «ما می‌توانیم» رسیدند.

هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۲ با شعار «ما متحدیم» برگزار می‌شود و این شعار در کنار برگزاری برنامه‌های متنوع، اقتدارمان را به گوش جهانیان می‌رساند.