مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان از زمان آغاز طرح جابجایی زائران حرم رضوی تا ۲۷ شهریور ۱۴ هزار و ۸۲ زائر را با ۵۷۲ سرویس اتوبوس رفت و برگشت به مشهد مقدس جابجا کرده است.

به گزارش جارچی اخبار، اورجعلی علیزاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این بازه زمانی هشت هزار و ۴۸۶ زائر با ۳۹۳ سرویس اتوبوسی به مشهد مقدس اعزام شده و پنج هزار و ۵۹۶ زائر با ۱۷۹ سرویس اتوبوس به استان بازگردانده شدند.

وی اظهار کرد: تیمی از همکاران این اداره کل به سرپرستی رییس اداره حمل و نقل مسافر در زمان اجرای طرح در پایانه مسافری مشهد برای تسهیل روند خدمات رسانی به زائران حرم رضوی استان مستقر شده و برنامه ریزی های لازم برای بازگشت زوار انجام دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان شامل رانندگان حمل و نقل عمومی، مدیران عامل و دست اندرکاران شرکت ها و موسسات حمل و نقل عمومی و همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در طرح جابجایی زائران اربعین حسینی نیز از تاریخ ۲۷ مرداد تا ۲۵ شهریور حدود ۶۳ هزار نفر مسافر را به مرز مهران و بالعکس جابجا کردند.

علیزاده، ادامه داد: در جریان اعزام زائران به مرز مهران و در قالب یک هزار و ۴۸۵ سفر، ۳۰ هزار و ۵۰۲ نفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی استان به این مرز و در بازگشت نیز در قالب ۹۹۰ سفر، ۳۱ هزار و ۶۸۰ زائر از طریق این ناوگان از مرز مهران به استان منتقل شدند.

وی یادآور شد: ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان در زمان کنونی دارای ۶۴۴ اتوبوس، یک هزار و ۲۲۷ مینی بوس و ۷۹۶سواری کرایه بوده و ۱۲۵ شرکت و موسسه مسافری نیز در این زمینه فعالیت می کنند.