نماینده مردم اردکان در مجلس خواستار دو بانده شدن جاده یزد- طبس شد تا دیگر شاهد جان باختن زائران امام رضا(ع) در این جاده نباشیم.

به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا دشتی اردکانی، با اشاره به تصادفات متعددی در مسیر یزد- طبس گفت: این جاده طریق الرضا(ع) است و زائران استان های جنوبی از اردکان، خرانک و یزد به سمت طبس و از آنجا به مشهد مقدس می روند که به دلیل عدم دو بانده بودن این جاده بسیاری از هموطنان جان خود را در تصادفات این جاده است دست داده اند.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه دو بانده شدن این جاده مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهور در سفر به استان یزد بوده است، اظهار داشت: از ۳۲۰ کیلومتر این جاده، ۱۹۵ کیلومتر آن در استان یزد قرار دارد که تنها ۲۴ کیلومتر آن دو بانده شده است، همچنین یک خیر دو بانده کردن ۳۰ کیلومتر دیگر آن را برعهده دارد و شرکت زیر ساخت قرار است ۴۰ کیلومتر را دو بانده کند و در نهایت ۱۰۰ کیلومتر از این جاده در استان یزد همچنان تک بانده و تصادف خیز است.

وی با اشاره به تصادف اخیر اتوبوس مشهد- یاسوج و مصدوم شدن ۴۸ مسافر، گفت: با وجود اینکه بخش خرانک که بزرگترین و برخوردارترین بخش کشور است و در آن معادن آهن و اورانیوم وجود دارد اما از نظر زیر ساخت ها منطقه محروم محسوب می شود. از این رو اگر معادن نسبت به پرداخت حقوق دولتی اقدام کنند و مسئولیت اجتماعی خود را نسبت به دو بانده کردن جاده ای که کامیون هایشان از آن استفاده می کنند، می توان جاده مخصوص زائران علی ابن موسی الرضا(ع) را دو بانده کرد.

دشتی اردکان تاکید کرد: انتظار می رود وزارت صمت به این موضوع ورود کند و معادن را ضمن مکلف کرده به پرداخت حقوق دولتی، آنها را به دو بانده کردن جاده مذکور مکلف کند.