مدیر کل مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی در مدت زمان ۴ سال می‌توان جلوی ریزش سنگ در سه محور هراز، فیروزکوه و چالوس را گرفت و ایمن سازی کرد.

به گزارش جارچی اخبار، غلامعباس بهرامی‌نیا درباره آخرین وضعیت راه‌های آستارا پس از وقوع سیل در این منطقه اظهار داشت: اکثر و عمده تخریب‌های ناشی از سیل در این منطقه در داخل شهر بود و هر چند بخشی به از جاده‌ها و ابنیه فنی در این منطقه خسارت وارد شده اما در حال حاضر مسیر مسدود نمانده است.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت در بخش راه‌های بین شهری و روستایی که نمایان بوده، محور آستارا به تالش بوده که در این مسیر یکی از پل‌ها با دهانه  ١٠ متری تخریب شد.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همان سه روز گذشته موقتا برای دو ساعت در این مسیر  اعلام مسدودیت اما از آنجایی که مسیر چهار خطه بود ترافیک را آن مقطع یک کیلومتر دو طرفه کردیم و جاده بلافاصله بازگشایی شد.

در حال حاضر به طور جدی در حال بازسازی این پل هستیم تا قبل از بارندگی‌های پاییز و زمستان این پل احیا و بازسازی شود و در حال حاضر ترافیک جاری است و مشکلی خاصی وجود ندارد.

بهرامی‌نیا درباره تصاویری که از شکست مسیر در این منطقه در فضای مجازی منتشر شده، گفت: این تصاویر احتمالا درون شهری یا مربوط به جرایم شهری بوده‌ وگرنه تنها آسیب وارد شده ناشی از این سیل، مربوط به همان منطقه و پل آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه خساراتی هم به محورهای روستایی و ابنیه فنی در محورهای روستایی وارد شده که در حال ارزیابی اولیه این خسارت‌ها هستیم، تاکید کرد : محوری که مسدود شده باشد، نداریم و موارد آبگرفتگی جزیی بوده که مرتفع شده است.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره آخرین تصمیمات و اقدامات برای ایمن سازی مسیر جاده چالوس برای جلوگیری از ریزش سنگ اظهار داشت: از  کرج تا شهرستانک در مسیر کوهستانی قرار داریم و در طول این مسیر ممکن است که ریزش سنگ اتفاق بیفتد اما سازمان راهداری برنامه مفصلی برای امین سازی سه محور کرج – چالوس و تهران -فیروز کوه و هراز دارد و تیمی از ۶ ماه گذشته به طور دقیق از مقاطع بازدید و در حال ارزیابی‌ها هستند و برنامه منسجمی پیاده شود تا در مدت ۴ سال ریسک ریزش سنگ را در این مقاطع کاهش دهیم.

وی گفت: به دنبال اقدامات ایمن سازی اساسی در این مقاطع هستیم و البته شرایط کار در این مقاطع بسیار سخت و نیاز است که نقاطی دیوار حایل و در برخی مقاطع تثبیت ترانشه انجام شود، اقدامات اجرایی آغاز شده و برنامه ۴ ساله برای ایمن سازی این مسیر در دست اجرا داریم اما این اقدامات به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .