رئیس شورای هماهنگی کار استان گلستان گفت: شورای هماهنگی کار گلستان به کارگران که اخراج شده‌اند مشاوره رایگان می‌دهد تا به این طریق آمار شکایت کارگران با صلح و سازش کمتر شود.

به گزارش جارچی اخبار، روح الله تجری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۵ هزار نفر در گلستان بیمه بیکاری دریافت می‌کردند که هم اکنون به بیش از ۳ هزار نفر رسیده است. این یعنی روند اخراج کارگران در استان کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی کار استان به کارگرانی که اخراج می‌شوند مشاوره رایگان می‌دهد تا هزینه وکیل ندهند. و درنهایت با مشاوره طرح صلح و سازش انجام شود که به این طریق آمار شکایت کارگران با صلح و سازش کمتر می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی کار استان گلستان گفت: شورای هماهنگی کار گلستان گفت: کارگران که به دلایل مختلفی از کار خود اخراج شده‌اند، می‌توانند به شورای هماهنگی کار استان مراجعه و مشکلات خود را با مشاوران مطرح و با کمک آنها بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

تجری افزود: رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری و ارائه خدمات به آنان به طور قطع در جهت ارتقای بهره‌وری، رشد تولید و شکوفایی اقتصاد نقش موثری دارد.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته حدود ۱۰ هزار بازدید از کارگاه‌های، کارخانه‌جات و تولیدی‌ها برای پیشگیری از حوادث ناشی انجام گرفت. با پیگیری‌های مکرر در دو سال اخیر در استان، ۵۸ واحد راکد به چرخ تولید بازگشته که از این طریق ۴۵۰ شغل احیا شد.

رئیس شورای هماهنگی کار استان گلستان گفت: شورای هماهنگی کار گلستان خاطرنشان کرد: امنیت شغلی، قراردادهای سفید و معیشت از مشکلات اساسی جامعه کارگری است که رفع مشکلات زندگی کارگران باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد. کارگران سال‌ها است که به دلیل وضعیت اقتصادی کشور در فشار هستند و حتی در تامین نیازهای اساسی خود نیز مشکل دارند.